30524
۰۲ آبان ۱۳۹۶
شیوع هپاتیت در کودکان خیابانی

شیوع هپاتیت در کودکان خیابانی ۳ برابر مردم عادی

رئیس شبکه هپاتیت ایران از اجرای برنامه واکسیناسیون کودکان کار برای پیشگیری از ابتلا به هپاتیت B خبر داد و گفت: شیوع هپاتیت در کودکان خیابانی ۳ برابر مردم عادی است.

به گزارش کودک پرس ، موید علویان، رئیس شبکه هپاتیت ایران، با اشاره به اینکه حداقل شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی به دلیل اینکه در معرض خطرند، دو تا سه برابر جمعیت عادی کشور است، افزود: میزان شیوع هپاتیت از نوع B  و C به مراتب بیشتر از جمعیت عادی کشور است.

وی از اجرای برنامه واکسیناسیون کودکان کار برای پیشگیری از  ابتلا به هپاتیت B خبر داد و تصریح کرد: چون این افراد اوراق هویت مشخصی ندارند و گاهی اوقات در زمان تولد علیه بیماری هپاتیت B  واکسینه نشده اند ، به همین دلیل پیشگیری از ابتلا به این بیماری در آنها ، از اولویت های بهداشتی به شمار می رود.

به گفته رییس شبکه هپاتیت کشور گفت: ایران در چند سال اخیر توانسته است ،بیماری هپاتیت B و Cرا به نحو مطلوبی کنترل کند و هم اینک این بیماری در کشورمان در مقایسه با کشورهای همسایه شیوع کمتری دارد.

علویان تاکید کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و 400 هزار نفر  در کشور به بیماری هپاتیت B مبتلا هستند که باید برای انجام این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی مناسب صورت گیرد.

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار