30317
۰۲ آبان ۱۳۹۶
کمپین «من شامد دارم»

راه اندازی کمپین «من شامد دارم» همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال

راه اندازی کمپین «من شامد دارم» همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتالرییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمپین «من شامد دارم» همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال راه اندازی می شود. 

به گزارش کودک پرس ، سید مرتضی موسویان با بیان این مطلب افزود: این کمپین همزمان با آغار نمایشگاه از طریق تعریف هشتگ در شبکه های اجتماعی آغاز می شود.
وی ادامه داد: بر اساس قانون، تمامی سایتهای اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه، کانالها و صفحات شبکه های اجتماعی و توسعه دهندگان رسانه های دیجیتال باید در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشند که این کمپین برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر این موضوع توسط خود فعالان شبکه های اجتماعی که در سامانه ثبت شده اند به دیگران راه اندازی می شود.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شامد یک شناسه الکترونیک است که به کلیه محتوای دیجیتال اعم از بر خط  و حامل داده شده و صاحب اثر به وسیله آن احراز هویت می شود و مردم می توانند نسبت به اعتبار سنجی رسانه های اجتماعی از طریق این کد ملی اقدام کنند.
موسویان با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی در راستای سالم سازی فضای مجازی ( طرح سما، فضای سالم، مفید و ایمن) است، تصریح کرد: دولت با راه‌اندازی سامانه شامد برای احراز هویت صاحبان کانال‌های دارای بیش از ۵ هزار کاربر، به دنبال بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی نیست بلکه حاکمیت با راه‌اندازی این سامانه به دنبال استفاده مفید از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و ممانعت از کلاهبرداری و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی است.
وی با اشاره مزایای ثبت نام فعالان فضای مجازی جهت دریافت کد شامد گفت: با نشان دار کردن محتوای دیجیتال، فعالان این حوزه میتوانند از مزایای مالیاتی، بیمه ای و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط وزارت ارشاد برای فضای مجازی استفاده کنند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : همه  صاحبان تولید محتوا در فرمتهای دیجیتالی اعم از وب سایت، نرم افزار، کانال ها و شبکه های اجتماعی مجازی می توانند با مراجعه به سایت ساماندهی در آدرس www.samandehi.ir ظرف مدت کوتاهی اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده و کد شامد دریافت کنند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود و از ساعت 10 الی 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

منبع: روابط عمومی یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار