29617
۳۰ مهر ۱۳۹۶
شروع پیش‌ تولید سریال

شروع پیش‌ تولید سریال کودکانه

نویسنده کتاب «حکایت های کمال» درباره فیلمنامه ای که ‌از روی کتابش در حال نگارش است اینگونه توضیح داد که این سریال در ۱۵۰ قسمت ساخته می شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد میرکیانی نویسنده کتاب «حکایت‌های کمال» درباره قصه های این کتاب که قرار است به سریال تبدیل شوند توضیح داد: پیش‌تولید این سریال شروع شده و مجموعه «حکایت های کمال» قرار است در ۱۵۰ قسمت ساخته شود که البته ابتدا در ۳۰ قسمت تولید می شود و ادامه آن بستگی به موافقت مدیران ارشد سازمان و توفیق سریال در مخاطب پذیری دارد.

وی ادامه داد: تولید این سریال به صورت اپیزودیک در شبکه کودک انجام می شود که در این میان مرکز سیمافیلم نقشی موثر، سازنده و حیاتی دارد و در هر قسمت یک داستان کامل داریم البته ممکن است بعضی از اپیزودها هم چند قسمتی باشد.

میرکیانی با اشاره به فضای داستان های خود گفت: قصه های کتاب مربوط به دهه ۴۰ تهران قدیم است که فضایی شاد و طنز دارد و نوعی مردم شناسی و سبک زندگی است. در این کتاب تحولات اجتماعی آن دوره مطرح می شود و قهرمان این قصه ها کمال یک نوجوان حدودا ۱۲ ساله است.

وی با اشاره به جزییات دیگر این سریال اظهار کرد: قدرت الله صلح میرزایی کارگردانی این پروژه و علی اشکان تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. صلح میرزایی برای این کار انتخاب شد چون سریال های زیادی در این زمینه کار کرده که بخشی از آنها هم آموزشی و تربیتی بوده اند و خودش هم در دهه ۶۰ برای کودکان کتاب نوشته است.

میرکیانی درباره فیلمنامه این سریال نیز تصریح کرد: نویسنده های فیلمنامه یک تیم پنج نفره هستند و خودم هم روی آن نظارت دارم و این اولین بار است که کاری اقتباسی با این شکل تولید می شود. باید این را در نظر داشت که وقتی می گوییم اقتباس منظور این نیست که آنچه دقیقا در کتاب آمده روی آنتن بیاید اما جوهره اصلی داستان باید حفظ شود.

این نویسنده اضافه کرد: ما باید کاری کنیم اگر اثر مکتوب به تصویر تبدیل شد نویسنده کتاب آسیب نبیند و اینگونه نباشد که کسی کتاب را نخواند.

میرکیانی در پایان با بیان اینکه هر قسمت از این مجموعه ۴۰ دقیقه است، عنوان کرد: «حکایت های کمال» که دوباره هم قرار است چاپ شود توسط انتشارت آستان قدس رضوی در پنج جلد و هر جلد ۳۰ داستان به چاپ می رسد.

 

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار