موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
28461
۲۴ مهر ۱۳۹۶
معاون پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش ؛

اعزام 18 هزار مُبلغ دینی به مدارس کشور

معاون پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به برپایی نماز جماعت در 25 هزار مدرسه کشور، گفت: امسال 18 هزار روحانی و مبلغ دینی برای انجام فعالیت مذهبی و آموزش مسائل دینی به مدارس کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا رحیمی درنشست اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش مراغه با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه در کشور، اظهار کرد: امسال 18 هزار روحانی و مبلغ دینی برای انجام فعالیت مذهبی و آموزش مسائل دینی به مدارس کشور اعزام می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر اعزام روحانی به مدارس در مناسبت‌ها، جشن‌ها و اعیاد دینی و مذهبی، نزدیک به 3 هزار 500 روحانی به صورت تمام وقت در فعالیت‌های پرورشی مدارس، حضور ثابت دارند.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس نیازمند توجه بیش از پیش دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: آموزش و پرورش در حال حاضر ظرفیت‌های بی‌شمار و نابی دارد که حوزه علمیه می‌ تواند از آن در جهت تحقق اهداف دینی، شناسایی و جذب استعدادها استفاده کند.

رحیمی در ادامه گفت: استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه علمیه امری لازم و ضروری است که باید به طور جدی توسط هر دو نهاد پیگیری و دنبال شود.

امام جمعه مراغه نیز در این جلسه اظهار کرد: با همکاری حوزه و آموزش و پرورش در 65 مدرسه شهر مراغه، نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی با اشاره به اهمیت آموزش نماز در سنین نوجوانی و جوانی افزود: به برکت حوزه‌های علمیه، در این شهر نماز جماعت در 79 مسجد و 42 اداره به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس را از دیگر برنامه‌های مشترک حوزه علمه و آموزش و پرورش در مراغه بیان کرد و گفت: سال گذشته 500 گفتمان دینی برای دانش‌آموزان در این شهر برگزار شده است.

امام جمعه مراغه تأکید کرد: هم اکنون از 5 هزار و 200 مدرسه استان در 800 مدرسه، نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود.

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار