27219
۱۸ مهر ۱۳۹۶
آزارهای جنسی کودکان

30 هزار کودک در انگلیس مورد سوء استفاده جنسی

در چهار سال گذشته، بیش از سی هزار مورد سوءاستفاده جنسی کودکان از یکدیگر در سراسر انگلیس گزارش شده، اما درباره 74 درصد از موارد گزارش شده به پلیس، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش کودک پرس ،روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از پلیس این کشور فاش کرد، در چهار سال گذشته، بیش از سی هزار مورد سوءاستفاده جنسی کودکان از یکدیگر در سراسر انگلیس گزارش شده، اما درباره 74 درصد از موارد گزارش شده به پلیس، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
ایندیپندنت به نقل از برنامه‌ی پانوراما در شبکه بی بی سی، نوشت: جرایم جنسیِ مرتکب‌شده از سوی کودکانِ 10 ساله و کوچکتر در انگلیس از سال 2013 تا 2017 بیش از دو برابر شده است. در ضمن، از 30 هزار مورد سوءاستفاده جنسی کودکان از یکدیگر که به نیروهای پلیس گزارش شده، 2625 مورد در محوطه مدارس انگلیس انجام شده است.
شایان ذکر است که بسیاری از کودکان، از روی خجالت و شرمساری، اذیت و آزارهای جنسی را که به آن‌ها وارد می شود، به اولیاء مدارس، پلیس یا حتی والدینِ خود گزارش نمی‌دهند. از اینرو، احتمالاً آمار واقعی این نوع جرایم جنسی که بخشی از آن‌ها را «تجاوزهای جنسی» تشکیل می‌دهد، بالاتر از تعداد مواردی است که تاکنون به پلیس این کشور گزارش شده است. به عنوان مثال، از 2625 مورد آزار جنسی که در محوطه مدارس رخ داده است، 225 مورد «تجاوز جنسی» به کودکان از سوی افراد زیر 18 ساله {که در قوانین کشورهای غربی، غیر بزرگسال (یعنی کودک) به‌حساب می‌آیند} علیه سایر کودکان صورت گرفته است.
تعداد موارد آزارهای جنسی کودکان علیه سایر کودکان در انگلیس در سال 2013 میلادی، 4603 مورد بوده و این رقم در سال 2017 میلادی به 7866 مورد افزایش یافته که حاکی از افزایش 71 درصدی جرایم جنسی کودکان علیه کودکان در انگلیس طی چهار سال گذشته است.
برنامه پانورامای شبکه بی بی سی همچنین، با توجه به مدارکی که به دست آورده است، فاش کرد، از تمامی موارد جرایم جنسی کودکان علیه سایر کودکان در انگلیس که از 1 آوریل 2013 تا 31 مه 2017 به کلانتری‌های 36 منطقه مختلفِ تحت کنترل نیروهای پلیس انگلیس گزارش شده است، به تقریباً سه چهارم (74 درصد) از این موارد هیچگونه رسیدگیِ خاصی نشده و پلیس انگلیس در خصوص آن موارد هیچ اقدامی نکرده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در برخی از موارد، مسئولان مدارس انگلیس، بعضی از دانش آموزانِ هشت ساله یا حتی پنج ساله را، به علت رفتار ناشایسته (تخلفاتِ) جنسی، از مدارسِ خود اخراج کرده‌اند.
یکی از کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بود، گفت: معمولاً، در بین کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، هیچ صحبتی از گزارش دادنِ این موارد به پلیس یا به والدین‌شان به‌میان نمی‌آید، بلکه آنان صرفاً تلاش می‌کنند از آن فردی که آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار داده است، فاصله بگیرند.

 

 

منبع:خبرگزاری صدا وسیما 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار