26474
۱۳ مهر ۱۳۹۶
هادی یوسف زاده

راه‌ اندازی موزه کودک در تبریز

مدیر کل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه کودک در تبریز خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، هادی یوسف زاده در خصوص فرآیند احداث موزه کودک در استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه موزه‌های تخصصی جایگاه ممتازی دارند و احداث موزه کودک از مصوبات کمیته فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ است که در صورت اختصاص مکان ویژه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، آماده‌ی تدارک محتوا و نمایش آثار کودکان و نوجوانان در این موزه هستیم.

وی ادامه داد: حتی می‌توانیم به مناسبت رویداد تبریز و افتتاح این موزه، بخشی از آثار موزه کودک تهران را به عنوان امانت در مدت زمان مشخص در موزه کودک تبریز به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در معرفی و برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸، گفت: سفر به اردوگاه شهید مهدی‌زاده دلگشای چالوس، در مرداد ماه سال جاری و ششمین سوگواره عکس محرم با رویکرد تبریز ۲۰۱۸ با هدف معرفی آداب و رسوم استان در ایام سوگواری محرم برگزار شد و در نظر داریم که هفتمین دوره آن در سطح بین المللی و با مشارکت کشورهای اسلامی برگزار شود.

وی با تاکید بر حضور شش استان در جشنواره قصه‌گویی منطقه یک، یاد آورشد: این مسابقه از ۳۰ آبان تا ۲ آذرماه سال جاری به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و برگزیدگان استان در قسمتی از آن به معرفی قهرمانان ملی و آداب و رسوم مردم کشور و آذربایجان می‌پردازند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان و کارکنان ادارات مرتبط با گردشگری خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شده است که شش دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی برای این افراد برگزار شود و از طرفی حدود ۵۰ نفر از مدرسان کانون زبان در رشته‌های آلمانی، عربی، انگلیسی و فرانسه در مراکز گردشگری در کنار راهنمایان گردشگری به عنوان مترجم خواهند بود که این تعداد قابل افزایش است.

وی با اشاره به تولید موشن گرافی از سوی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان استان، بیان کرد: این موشن گرافی‌ها چند زبانه، کوتاه و ادامه دار هستند که طبق هماهنگی‌ها در شبکه دوم سیما و دیگر شبکه‌های برون مرزی قابل پخش هستند.

یوسف زاده در بخشی از سخنان خود استفاده از پتانسیل کتابخانه‌های سیار را در معرفی تبریز ۲۰۱۸ موثر دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه این کتابخانه‌های سیار به شهرستان‌های دور و نزدیک سفر می‌کنند و بیشتر روستاها را پوشش می‌دهند، خود مبلغان تبریز ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند که در اطلاع رسانی نقش پررنگی دارند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ رتبه نخست از لحاظ پوشش خبری و تولید خبر را به خود اختصاص داده است.وی در خصوص آمار کودکان و نوجوانانی که از خدمات کانون استفاده می‌کنند، گفت: کانون به کودکان و نوجوانان ما بین گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال خدمات ارائه می‌دهد و از مرداد ۹۵ تا مرداد سال جاری، ۴۰۰ هزار نفر در برنامه‌های کانون شرکت ذاشته‌ اند که از این میان ۱۷ هزار عضو فعال هستند.

وی از برگزاری مراسمات ویژه‌ی هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری با شعار “هرکودک، نشانه‌ای از خدا” خبر داد.

 

 

 

 

منبع:به گزارش هم نوا به نقل از ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار