26407
۱۳ مهر ۱۳۹۶
مهدی جمال

76عنوان برنامه هفته ملی کودک در استان سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از اجرای ۷۶ عنوان ویژه برنامه هفته ملی کودک در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،مهدی جمال با بیان اینکه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک امسال با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم از روز 15 تا 21 مهر اجرا می‌شود گفت:با توجه به فرارسیدن ماه محرم شعار هفته کودک امسال با عنوان هرکودک، نشانی خداست انتخاب شده که این شعار و پوسترهای تبلیغاتی با هدف خاصی طراحی شده است.

 وی جلب توجه افکار عمومی بخصوص پدران و مادران به توجه بیشتر به کودکان را یکی از اهداف بزرگداشت این هفته عنوان کرد و  گفت: حساسیت کودکان و لزوم توجه بیشتر به آن ها از ضروریات مسائل مربوط به کودکان است.

 جمال با اشاره به اینکه روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان «کودک،زیرچتر ایمان» ،«کودک در پناه خانواده» ،«کودک،محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک،سلامت و ایمنی»، «کودک و فناوری های نوین»، «کودک،کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» انتخاب شده است ادامه داد: افتتاح نمایشگاه از کودکی من عاشق ات بودم با محتوای محرم،آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی سرخه ، نشست تخصصی آموزشی آسیب های فضای مجازی،عیادت از کودکان بیمار،اکران فیلم انیمیشن ناسور در مرکز تخصصی سینمای کودکان در سطح استان بطور رایگان، نمایشگاه عکس عاشورایی در دامغان و… از جمله برنامه های پیش بینی شده این هفته دراستان سمنان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هفته ملی کودک را فرصتی مناسب برای هم‌افزایی میان سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند عنوان کردوافزود:با وجود17 نهاد فرهنگی متولی در بحث کودکان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با دست خالی بیشترین فعالیت را در بخش کودک و نوجوان انجام می دهد.

جمال با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان 38هزار و314عضو دارد افزود: تعداد 22 مرکز ثابت و سیار نیز در سطح استان سمنان نسبت به ارائه خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر 170 کودک کار از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم به نسل چهارم انقلاب اسلامی کار آسانی نیست اظهار کرد: ممکن است در قالب سخنرانی و کتابخوانی ارزش هایی ایجاد شود اما اثر راهبردی چندانی ندارد.

جمال اذعان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از متدهای خاص تربیتی سعی می کند این ارزش ها را تاحد ممکن انتقال دهد.

به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان  در حال حاضر 16 مرکز ثابت وشش مرکز سیار در استان سمنان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه 273 هزارو61 جلد کتاب با حدود 18 هزار عنوان کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان  وجود دارد اضافه کرد: در شش ماه اول نخست امسال 63 هزارو405 جلد کتاب به امانت برده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را دارد.

منبع:خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار