26382
۱۲ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی عنوان کرد؛

اجرای ۱۵۰برنامه ویژه بزرگداشت هفته کودک در استان آذربایجان غربی

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از ۱۵۰برنامه ویژه بزرگداشت هفته کودک در این استان خب داد.

به گزارش کودک پرس ، جواد زاهدی صبح چهارشنبه در اولین جلسه هماهنگی هفته بزرگداشت کودک اظهارداشت: امسال در هفته کودک ۱۵۰ برنامه برای کودکان و نوجوانان در کانون ها و مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی برگزاری کارگاههای مختلف هنری با موضوعات عاشورایی، اجرای تعزیه خوانی، برپایی خیمه با عناوین، نمادها و نشانه های عاشورایی و اجرایی مسابقات کتابخوانی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

زاهدای برگزاری نشست های تخصصی، برپایی غرفه معرفی و عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری جلسات دیدار و هم اندیشی کودکان با مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان، عیادت از کودکان بیمار، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان روستایی توسط بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی را از دیگر برنامه های هفته کودک در استان اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: امسال برنامه های هفته کودک به دلیل تقارن با ماه محرم و با هدف نهادینه کردن ارزشهای تربیتی قیام امام حسین (علیه‌السلام) با رویکرد آموزه های عاشورایی برنامه ریزی و اجرا می شود.

زاهدی کودکان را ارزشمندترین سرمایه ملی عنوان کرد واظهارداشت: امروزه مطالبات و هم تعریف کودکان عوض شده است لذا باید متناسب بر این تعاریف و مطالبات برنامه ریزی های لازم انجام شود.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه در برنامه ریزی برای برنامه های هفته کودک نشاط بخشی و رفتارهای جمعی مدنظر قرار گیرد افزود: توجه به نشاط بخشی و آشنایی با رفتارهای جمعی از مواردی است که باید در برنامه ریزی برای هفته کودک مورد توجه قرار گیرد.

محمدی به جایگاه کودک در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد شخصیت افراد در کودکی شکل می گیرد ، اگر امروز آستانه تحمل در جامعه پایین آمده و یا آسیب های اجتماعی افزایش یافته است لازمه اش برنامه ریزی برای کودکان و فراهم نمودن فضایی اجتماعی برای آنان است

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با کودکان به بیان برنامه ها و اقدامات خود در خصوص هفته کودک و بیان نقطه نظرات خود در خصوص اجرای هر چه بهتر این برنامه ها پرداختند.

از پانزدهم تا بیست و یکم مهر ماه هفته ملی کودک نامگذاری شده که امسال برای این هفته شعار “هر کودک نشانی خداست ” انتخاب شده است.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار