25365
۰۴ مهر ۱۳۹۶

پیگیری آیین نامه های مربوط به کودکان کار توسط مولاوردی

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنش به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار طی هفته های اخیر گفت: تسریع در تصویب آیین نامه حمایت اجتماعی در وزارت رفاه و همچنین وضعیت اصلاحیه آیین نامه ساماندهی کودکان کار با رویکرد حمایتی را پیگیری می کنیم.

به گزارش کودک پرس ،شهیندخت مولاوردی در نشست بررسی طرح «ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگیری یا جذب» افزود: اصلاحیه آیین نامه کودکان کار در هیات دولت نیامده و اگر فقط به صورت پیش نویس است، باید دید در چه وضعیتی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نامه ای به امضای معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاون امور حقوقی این نهاد و دستیار ویژه رئیس جمهوری برای تسریع تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان که سالهاست متوقف مانده، به مجلس ارسال شده است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ادامه داد: براساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار در سال 84 ، به 11 دستگاه وظایفی محول و تقسیم کار انجام شد اما متاسفانه به دلیل برخی موانع و نبود هماهنگی بین بخشی این امر محقق نشد و بهزیستی اعلام کرده که تنها سازمانی است که در این تقسیم کار به همه وظایف خود عمل کرده است.
مولاوردی افزود: سازمان بهزیستی هم اکنون در حال تدوین سیاست حمایتی آیین نامه ساماندهی کودکان کار است.
وی با اشاره به فعالیت قرارگاه های فوریت های اجتماعی، خاطرنشان کرد: ناگهان از سوی فرمانداری تهران اعلام می شود که طرح ساماندهی کودکان کار در دستور کار قرار گرفته و براساس اعلام بهزیستی، این سازمان با این هدف که آسیب کمتری متوجه کودکان شود، وارد این طرح می شود.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در واکنش به اعتراض نمایندگان و فعالان حقوق کودکان حاضر در نشست نسبت به جمع آوری کودکان کار، گفت: این اعتراضات به گوش اجراکنندگان طرح رسیده است.
مولاوردی افزود: هیچ تعصب و پافشاری در این زمینه در دستور کار نیست و گزارش این نشست را در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت مطرح می کنیم.

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار