24370
۳۰ شهریور ۱۳۹۶
کارشناسان هشدار می‌دهند؛

توصیه‌های مهم برای جلوگیری از خطر مرگ در شهربازی‌ها

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند در گام اول در شهربازی از استاندارد بودن وسیله بازی، نوع حرکت آن، مدت زمان انجام بازی، میانگین سنی مجاز برای انجام بازی و حضور ناظر مطمئن شوند.

به گزارش کودک پرس ، کارشناسان هشدار می‌دهند درصورتی که والدین به همراه فرزند برروی یک وسیله دارای قدرت هدایت در شهربازی سوار می‌شوند اجازه کنترل وسیله را به فرزند خود ندهند.

براساس آمار‌ها تنها در کشور آمریکا بیش از ۳۵۰ هزار کودک زیر ۶ سال در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ الی ۲۰۱۵ در اثر حادثه‌های مختلف درشهربازی و پارک‌ها با جراحت مواجه شده و حتی برخی از آن‌ها جان خود را ازدست داده اند.

درکشور انگلستان نیز هر سال حدود ۴۰ هزار کودک خردسال در اثر حوادث و آسیب در پارک و شهربازی به اورژانس بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

در جدیدترین مقاله که در نشریه آکادمی آمریکایی کودکان و نوجوانان (the American Academy of Pediatrics) به چاپ رسیده است اگر کودکان هدایت وسایلی، چون ماشین کنترلی را در دست داشته باشند در معرض بیشترین آسیب قرار می‌گیرند.

 

برخی از والدین نیز کودک را بر روی پای خود می‌گذارند که در صورت بروز حادثه کودک به شدت آسیب می‌بیند.

وقتی والدین به همراه کودک سوار وسیله بازی مخصوص کودکان می‌شوند به دلیل افزایش وزن بیش از اندازه استاندارد وسیله، خطر بروز حوادثی، چون واژگونی، خارج شدن دستگاه از ریل، شکستن صندلی و مواردی از این دست وجود دارد.

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند در گام اول در شهربازی از استاندارد بودن وسیله بازی، نوع حرکت آن، مدت زمان انجام بازی، میانگین سنی مجاز برای انجام بازی و حضور ناظر مطمئن شوند.

بازی با وسایل بازی پرتکان، با شدت حرکت سنگین مناسب کودکان خردسال نیست، همچنین روحیه کودک، وجود هرگونه بیماری جسمی و روحی، زمان انجام بازی و مواردی از این دست همگی باید از قبل توسط والدین سنجیده شود.

در برخی شهربازی ها، افراد بزرگسال درحین بازی مخصوص سنین خود کودکان نوپای ۱۲ الی ۲۳ ماهه را برروی پای خود گذاشته و کمربند را می‌بندند که این نیز می‌تواند خطری جدی برای کودکان باشد و حتی سبب مرگ کودک شود.

 

 

یکی از خطر‌های شهربازی هنگام مسافرت به شهر و کشور‌های دیگر رخ می‌دهد و والدین به دلیل ناآشنایی با نوع وسیله بازی امکان دارد سبب آسیب دیدن شدید فرزند خود شوند.

در شهربازی‌های مشهور و بزرگ دنیا درجه بندی خاصی برای بازی افراد در رده‌های سنی مختلف وجود دارد، همچنین میزان ترس و هیجان بازی نیز مشخص شده است، کارشناسان توصیه می‌کنند والدین بازی‌های کم خطر و ایمن را برای بازی کودکان خود در نظر بگیرند تا کمترین خطر متوجه آن‌ها شود.

درصورت بروز هرگونه سانحه باید به سرعت با مراکز اورژانس تماس گرفته شود و از تغییر وضعیت مصدوم درصوت لزوم خودداری کرد، زیرا امکان آسیب‌های نخاعی دراین حالت وجود دارد.

 

 

همچنین قبل از انجام بازی از مصرف خوراکی و مایعات باید خودداری کرد، زیرا امکان استفراغ و ناراحتی‌های دستگاه گوارش وجود دارد.

درصورتی که پس از انجام بازی کودک دچاراستفراغ، سرگیجه، دوبینی، ضعف و بی‌حالی و علائمی از این دست شد به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید، زیرا در برخی خردسالان امکان آسیب مغزی وجود دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار