23478
۲۲ شهریور ۱۳۹۶

نسل کشی مسلمانان توسط طرفداران بودا

نيره ساري درهزاره سوم و قرن بيست و يكم، دنيا شاهد يكي از رذيلانه‌ترين و پست‌ترين اتفاقات در نسل‌كشي مسلمانان توسط طرفداران بودا است.

به گزارش کودک پرس ، هزاران مرد، زن و كودك مسلمان ميانماري روزهاست كه از شهر، كشور و ديار خود توسط بودائيان تندرو با حمله و كشتار بيرون رانده مي‌شوند و دردناك است كه جهان را سكوت و خاموشي در برابر اين ظلم عظيم فرا گرفته است. چنانكه گويي انسانيت وجود ندارد. فاجعه‌بارتر، سكوت مدعيان حقوق بشر و برخي دولت‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي بوده كه با بي‌‌تفاوتي نظاره‌گر نقض حقوق بشر به شيوه بربريت و نسل‌‌كشي وحشيانه مسلمانان در ميانمار هستند، اما همين عكس، فيلم‌ها و سكوت‌هاي جوامع در برابر تلخ‌ترين و تكان دهنده‌ترين واقعيات جهاني، كافي است تا لكه ننگي ديگر بر دامان مدعيان حقوق بشر كذايي غربي ثبت شود.
اقليت مسلمان روهينگيا در ميانمار، جمعيتي هستند كه از سوي رژيم حاكم بر ميانمار (به سركردگي آنگ‌سان سوچي رهبر مخالفان) «شهروند» محسوب نمي‌شوند و ارتش ميانمار به كمك بودايي‌هاي تندرو اقدام به كشتار و كوچ اجباري آنان مي‌كند و تفسير از اين موضوع به نسل‌كشي اقليت مسلمان در گوشه‌اي از جهان همه ماجرا است.  عكس‌ها و فيلم‌هاي تلخ و وحشتناك منتشر شده از آنچه اين روزها در ميانمار بر سر مردان و زنان و كودكان بي‌دفاع و بي‌گناه مسلمان مي‌آيد، نشان مي‌دهد كه عمق فاجعه تا كجاست. جامعه بشري اين روزها شاهد سوزانده شدن كودكان، مردان و زنان بيگناه مسلمان، تجاوزهاي دسته جمعي به زنان و توسل به شيوه‌هاي ابتكاري شكنجه و كشتار مسلمانان و در نهايت آوارگي هزاران نفر از آنان است. آمار رسمي از تخريب 17 روستاي مسلمان‌نشين در ميانمار خبر مي‌دهد. علاوه بر اين تاكنون بيش از 20 هزار مسلمان در ميانمار كشته شده‌اند و به بيش از 5 هزار زن در اين كشور تجاوز شده است. قسمت تلخ ماجرا سكوت جامعه حقوق بشري و مدعياني است كه حتي هيچ تكان كوچكي هم به وجدان‌هاي خوابيده خود نمي‌دهد. فجايع ميانمار در سايه سكوت رسانه‌هاي بين‌المللي و نظاره و بي‌تفاوتي سازمان‌هاي جهاني، قدرت‌هاي بزرگ، سازمان ملل متحد، سازمان كنفرانس اسلامي، ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان و غيرمسلمان جهان، هر روز ابعاد وحشتبارتري پيدا مي‌كند. سازمان ملل در گزارشي اعلام كرد كه شمار افرادي كه بر اثر خشونت‎ها در روهينگيا كشته شده‎اند از مرز هزار نفر گذشته است.
اما سؤال اين است كه سازمان‌هاي حقوق بشري و طرفدار حقوق انسان، تمام توان و توجه خود را معطوف به كدام سو كرده‌اند كه از درد و رنج فجايع جاري در ميانمار بي‌خبر‌ند؟!

  رد‌پاي رژيم‌صهيونيستي در كشتار مسلمانان ميانمار

پايگاه ميدل ايست‌اي نوشت اسرائيل در حالي‎كه هزاران نفر از مسلمانان روهينگيا پس از حملات شديد ارتش ميانمار به استان راخين از اين منطقه فرار كردند همچنان در حال فروش سلاح به اين كشور است. بنابر گزارش گروه‎هاي حقوق بشري و مقام‎هاي ميانمار تسليحاتي كه اسرائيل به اين كشور فروخته است شامل بيش از 10 فروند تانك، مقادير زيادي اسلحه و قايق است كه براي مرزباني به كار مي‎رود. اين پايگاه در بخش ديگري نوشت: شركت‎هاي اسرائيلي در آموزش نيروهاي ويژه ميانمار كه اكنون در استان راخين مستقر شده‎اند و بيشتر اقدامات خشونت‌آميز در اين منطقه به وقوع پيوسته دست دارند.

  روابط پشت پرده با اتاق‌هاي فكر امريكايي

اين در حالي است كه آنگ سان سوچي، در قامت رهبر مخالفان بارها با مقامات امريكايي و اتاق‌هاي فكر اين كشور ملاقات داشته است. وي بارها به امريكا سفر كرده و البته مورد استقبال گرم مقامات امريكايي و همچنين مؤسساتي قرار گرفته كه همواره از وي حمايت مي‌كنند، مانند پروپاگانداهاي محلي ، مانند مجله اتي، مانند بنياد جامعه باز جورج سوروس، مؤسسه ملي اعطاي دموكراسي و شوراي آتلانتيك كه همگي سابقه درخشاني در مداخله در امور كشورهاي مستقل و گرفتن ماهي از آب‌هاي گل‌آلود دارند. جالب اينجاست اين مؤسسات جايزه‌هاي فراواني هم به وي اعطا كردند.

  ادامه عمليات ارتش ميانمار

طبق اخبار منتشر شده عمليات ارتش ميانمار همچنان ادامه داشته و تاكنون صدها كشته بر جاي گذاشته است. تصاوير ماهواره‌اي که از سوي ديده‌بان حقوق بشر منتشر شده است، نشان مي‌دهد اين افراد از سر ناچاري مجبور به آوارگي شده‌اند، زيرا تمامي روستاهاي آنها طي درگيري و حملات ارتش ميانمار به صورت كامل در آتش سوخته و از بين رفته‌اند. ده‌ها هزار مسلمان روهينگيايي كه در پي عمليات ارتش ميانمار از خانه و كاشانه خود آواره شده‌اند، پس از فرار به سوي مرزهاي بنگلادش، در مرزهاي دو كشور به دام افتاده‌اند. اين در شرايطي است آوارگان روهينگيايي قادر به تأمين نيازهاي اوليه خود نبوده و به آب، غذا و خدمات بهداشتي دسترسي ندارند.
جالب اينجاست كه مقام‌هاي دولت ميانمار هرگونه تبعيض در قبال مسلمانان اين كشور را رد كرده‌اند و ادعا مي‌كنند كه نيروهاي امنيتي در استان راخين در حال مقابله با شبه‌نظاميان هستند.

  نقش سازمان ملل و نهادهاي حقوق بشري

نسل كشي در كشوري اتفاق افتاده است كه رئيس‌جمهوري غرب‌گرا و ياري نزديك همچون «آنگ سان سوچي» دارنده مدال صلح كه رهبر دموكراسي‌خواهان است، دارد و راه برون‌رفت مشكل مسلمانان و افراطيون بودايي را اخراج مسلمانان يا معرفي آنها به سازمان ملل، به عنوان پناهنده مي‌داند. پر‌واضح است دولتي كه تعمداً اراده‌اي در حفظ جان انسان‌هاي در قلمرو سرزميني خود را ندارد و به استناد تغيير قانون اساسي ميانمار در سال ۱۹۸۲ كه مسلمانان را شهروند برمه‌اي محسوب نمي‌كند، عملاً نقش مستقيم در اين قتل عليه بشريت و نسل‌كشي دارد. به نظر مي‌رسد تنها راهكار سريع و متناسب، محكوميت‌هاي جدي بين‌المللي عليه دولت ميانمار باشد. سكينه سادات پاد، وكيل پايه يك دادگستري مي‌گويد: كشتار مسلمانان ميانمار، به صورت دسته‌جمعي در نظام حقوقي جرم محسوب مي‌شود و از منظر حقوق بين‌الملل، از سوي ديوان بين‌المللي كيفري قابل پيگرد است.
وي معتقد است: تحرك و ديپلماسي حقوقي در سطح نخبگان حقوقي دنياي اسلام مي‌تواند اين شرايط را تغيير دهد و حتي در احقاق حق مسلمانان بوسنيايي يا ساير مسلماناني كه اينگونه به قتل رسيده‌اند، مؤثر باشد. در واقع مي‌تواند شروع حق طلبانه‌اي براي اظهار و اعلام نظام حقوقي اسلام هم باشد.‌

 

منبع:جوان آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار