23075
۱۴ شهریور ۱۳۹۶

علت مرگ «آرتین» چهار ساله

به گزارش کودک پرس ، «آرتین طهمورثی» کودک چهار ساله روستای میمند شهرستان دنا به دلیل مارگزیدگی جان خود را از دست داد و این در حالی بود که کادر پزشکی مرکز بهداشت پاتاوه و بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج هیچ کاری نتوانستند برای این کودک انجام بدهند. در حالی که همواره شاهد خدمات خوبی در […]

به گزارش کودک پرس ،

«آرتین طهمورثی» کودک چهار ساله روستای میمند شهرستان دنا به دلیل مارگزیدگی جان خود را از دست داد و این در حالی بود که کادر پزشکی مرکز بهداشت پاتاوه و بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج هیچ کاری نتوانستند برای این کودک انجام بدهند.

در حالی که همواره شاهد خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اما گاهی در برخی از مراکز بهداشتی و درمانی از انجام کارهای کوچکی همانند تزریق آمپول و یا سرم ضد عقرب‌زدگی و یا مارگزیدگی عاجز می‌مانند.

همزمان با عید سعید قربان تولد چهارسالگی‌‌اش بود، کیک تولدش را با این جمله «آرتین جان تولدت مبارک» را تهیه کرده بودند که ناگهان بانگ بلند شد که مار بدشوم و خبیثی نیشش را به بدن «آرتین طهمورثی» وارد کرده است.

روز تلخ «آرتین» در جای رقم می‌خورد که مرکز بهداشت و درمان پاتاوه با کمبود امکاناتی همانند آمپول و سرم ضد عقرب‌زدگی و یا مارگزیدگی روبرو است و او را به یاسوج می‌آوردند تا یک روز بعد از واقعه تلخ مارگزیدگی آمپول ضد مارگزیدگی به او تزریق می‌شود که به مثابه نوشدار بعد از مرگ سهراب است.

به گفته بستگان «آرتین طهمورثی» بعد از انتقال این کودک چهارساله به بیمارستان امام سجاد(ع) فردای آن‌روز  یعنی ۱۰ شهریورماه ساعت ۱۲ ظهر آمپول ضد مارگزدیدگی را به آرتین تزریق می‌کنند که به دلیل این تأخیر در زدن آمپول جسم نحیف این کودک چهارساله طاقت نمی‌آورد و جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

اقوام این کودک در ادامه می‌گویند؛ روز ۹ شهریورماه ساعت ۱۶ عصر «آرتین» دچار مارگزیدگی می‌شود که آن را به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل می‌کنند اما متأسفانه روز بعدش یعنی ۱۰ شهریورماه ساعت ۱۲ ظهر آمپول ضد مارگزیدگی را به او تزریق می‌کنند که دیگر برای «آرتین» سودی نداشت و جسم ناتوان او دیگر طاقت نمی‌آورد و از پدر و مادر خود برای همیشه خداحافظی و به دیار ابدی شتافت.

آنها بیان کردند: به دلیل سهل‌انگاری کادر پزشکی بیمارستان امام سجاد (ع) و تشخیص دیر هنگام به خاطر یک اتفاق ساده همانند مارگزیدگی فرزندمان را از دست دادیم که امروزه در دنیا مارگزیدگی و عقرب زدگی یک امر ساده‌ای است.

پدر «آرتین» برای کسب درآمد به عسلویه رفته بود، او تنها فرزندش را از دست داد و دیگر هم دل و دستش به کار نمی‌‌رود.

پدرش می‌گوید از مسوولان متولی بهداشت و درمان گلایه دارم، چرا باید این اتفاق تلخ و دردناک برای فرزندم پیش بیاید، چرا در قرن بیست و یکم باید شاهد باشیم که دارو ساده‌ای همانند ضد عقرب زدگی و مارگزدیدگی با تأخیر در بیمارستان امام سجاد (ع) به بیمار من برسد، چه کسی الان باید پاسخگوی سئوالات من باشد، چه کسی دردهای من و همسرم را می‌فهمد؟ من پدرم، کمر شکست و دیگر حوصله هیچ کس و هیچ چیز را ندارم. چرا باید فرزند ۴ ساله من فوت کند و آن هم در این دوره و زمانه که پدر و مادری هزینه‌های زیادی برای داشتن فرزند متحمل می‌شوند.

پدر و مادر «آرتین» از مسوولان خواستند تا این موضوع را با دقت و تعهد مورد بررسی قرار دادند و با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد تا دیگر شاهد همچنین اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

سبز معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی و نتیجه را برای اطلاع عموم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج پاسخگو نبودند. انتظار می‌رود رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با دغدغه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را به به اطلاع عموم برساند.

 

 

منبع: کبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار