22911
۱۳ شهریور ۱۳۹۶
بی‌نیاز از ضرورت اجرای طرح غربالگری اوتیسم در مهدهای کودک‌ این شهرستان خبر داد.

ضرورت اجرای طرح غربالگری اوتیسم در مهدهای کودک‌ شهرستان دماوند

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از ضرورت اجرای طرح غربالگری اوتیسم در مهدهای کودک‌ این شهرستان خبر داد. حسین بی‌نیاز از برگزاری دوره آموزشی اوتیسم برای ۱۹نفر از خانواده‌های تحت حمایت اختلال اوتیسم در شهرستان دماوند خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این دوره آموزشی شناخت بهتر اختلال اوتیسم، آشنایی […]

به گزارش کودک پرس ،

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از ضرورت اجرای طرح غربالگری اوتیسم در مهدهای کودک‌ این شهرستان خبر داد.

حسین بی‌نیاز از برگزاری دوره آموزشی اوتیسم برای ۱۹نفر از خانواده‌های تحت حمایت اختلال اوتیسم در شهرستان دماوند خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این دوره آموزشی شناخت بهتر اختلال اوتیسم، آشنایی با مراکز در ارتباط با اوتیسم و بررسی مشکلات خانواده‌های اوتیسمی بود.

وی در خصوص این بیماری اختلال‌زا گفت: اوتیسم اختلالی در مغز است که باعث می‌شود پردازش اطلاعات در مغز به خوبی انجام نشده و کودک در تعامل با دیگران دچار مشکل شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: باوجود عدم شناسایی علت این اختلال، با مداخله به هنگام می‌توان آن را بهبود بخشید که بر همین اساس از آنجایی‌ که زمان تشخیص به موقع در این خصوص از سن دو تا پنج سالگی است، آموزش مدیران و مربیان مهدهای کودک شهرستان دماوند به اجرای غربالگری اوتیسم کمک شایانی می‌کند.

گفتنی است در حال حاضر تعداد افراد خود معرف مبتلا به اوتیسم در شهرستان دماوند ۱۹ نفر می‌باشد.

 

منبع:  پایگاه خبری تارود

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار