موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
22390
۰۲ شهریور ۱۳۹۶
باشگاه اسیر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛

رژیم صهیونیستی کودکان را از تحصیل محروم کرد

به گزارش کودک پرس ، رژیم صهیونیستی ۳۰۰ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال را که در میان آن ها ۱۰ دختر نوجوان هم دیده می‌شوند، در زندان‌های خود حبس و بازداشت کرده است و مانع از ادامه تحصیل آن ها می‌شود. باشگاه اسیر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال […]

به گزارش کودک پرس ، رژیم صهیونیستی ۳۰۰ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال را که در میان آن ها ۱۰ دختر نوجوان هم دیده می‌شوند، در زندان‌های خود حبس و بازداشت کرده است و مانع از ادامه تحصیل آن ها می‌شود. باشگاه اسیر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی ۸۰۰ کودک فلسطینی را که اکثر آن ها اهل قدس هستند، بازداشت کرده و اکثر آن ها را به شرط حبس خانگی، آزاد کرده است و این مسأله آن ها را از حضور در مدارس پس از آزادی‌ محروم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی علاوه بر محروم کردن کودکان فلسطینی از ادامه تحصیلات‌، تجاوزات متعددی را علیه آن ها انجام می‌دهد که روند تحصیلی آن ها پس از آزادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. باشگاه اسیر خاطرنشان کرد که برخی از این کودکان در اثر اصابت گلوله‌های نظامیان ارتش صهیونیستی زخمی شده‌اند و در مواردی نیز این زخم‌ها منجر به نقص عضو شده است.

بر اساس این بیانیه، بیشترین تعداد کودکان فلسطینی در اواخر سال ۲۰۱۵ بازداشت شده بودند که شمار آن ها صدها تن بوده است و در سال ۲۰۱۶ تعداد این کودکان بازداشت شده در مجموع به ۱۳۳۲ تن رسید.

این کودکان همچنین در معرض انواع اقدامات ناقض قوانین بین‌المللی انسان‌ دوستانه و مغایر حقوق بشر بین‌المللی قرار می‌گیرند که از جمله آن ها می‌توان به شکنجه و ضرب و شتم، تیراندازی مستقیم و عمدی، انتقال آن ها به مراکز بازجویی و بازداشتگاه‌ها، گرسنه و تشنه نگه داشته آن ها و استفاده از الفاظ زشت و رکیک که باعث تنزل کرامت انسانی آن ها می‌شود، اشاره کرد.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که خطرناک‌ترین اقدام رژیم صهیونیستی علیه کودکان بازداشت شده حتی پس از آزادی‌شان، محروم کردن آن ها از تکمیل تحصیلاتشان است که نقض ماده ۱.۱۳ معاهده بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده ۱.۲۶ اعلانیه جهانی حقوق بشر است.

در ادامه این بیانیه آمده است که اقدامات مذکور نقض آشکار ماده ۹۴ فصل چهار مقررات تعامل با بازداشت‌شدگان است که در کنوانسیون چهارم ژنو مصوب سال ۱۹۴۹ به آن اشاره شده و آمده است: باید تمامی تسهیلات ممکن برای تداوم تحصیلات یا آغاز تحصیلات جدید برای بازداشت‌شدگان فراهم گردد و مساله آموزش کودکان و جوانان تضمین شده است و آن ها باید به صورت منظم در مدارس چه در داخل اماکن محل بازداشتشان و چه خارج از آن حاضر شوند.

باشگاه اسیر فلسطین در پایان نقض حقوق بازداشت‌شدگان و به ویژه کودکان را محکوم کرد و بار دیگر از موسسات حقوقی بین‌المللی و در رأس آن ها نهاد کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خواست تمام تلاش‌های خود را برای حمایت از کودکان فلسطینی و رعایت حقوق آن ها که در قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی و حقوق بشر بین‌المللی به آن ها اشاره شده است، به کار بگیرند.

ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار