20862
۰۷ مرداد ۱۳۹۶

«آرزوی بی‌بی سنجاقک» و «تاریکی ترس نداره» در بازار نشر کشور

طوبی اورنگ، نویسنده کودک و نوجوان، با «آرزوی بی‌بی سنجاقک» و «تاریکی ترس نداره» به دیدار بچه‌ها رفت.

به گزارش کودک پرس، دو کتاب داستان با عنوان‌های «آرزوی بی‌بی سنجاقک» و «تاریکی ترس نداره» نوشته طوبا اورنگ از سوی موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین راهی بازار نشر شدند.

کتاب «آرزوی بی‌بی سنجاقک»

اورنگ در کتاب «آرزوی بی‌بی سنجاقک» که تصویرگری آن را عاطفه فتوحی انجام داده است، داستان سنجاقکی به نام «بی‌بی سنجاقک» را برای کودکان گروه سنی «ب و ج» مطرح می‌کند که جزئی از طرح روی یک کتری فلزی است. تا اینکه روزی «بی‌بی سنجاقک» که دلش برای پرواز کردن در هوای آزاد تنگ شده تصمیم می‌گیرد از قوری خداحافظی کند و برود اما چون در اثر حرارت شعله اجاق، پایین بال‌هایش سوخته است نمی‌تواند پرواز کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم‌: «بی‌بی سنجاقک پای پیاده راه افتاد، رفت و رفت تا به اتوبوسی رسید و داستان زندگی‌اش را برای اتوبوس تعریف کرد. اتوبوس گفت: اگر با من بیایی چیزهای جدیدی می‌بینی، پشیمان نمی‌شوی!
سنجاقک با خوشحالی سوار اتوبوس شد و جلوی ماشین نشست.
اتوبوس هرروز مسافرانش را از ایستگاهی در پایین شهر سوار می‌کرد و تا بالای شهر می‌رفت و با مسافران جدیدی همان مسیر را برمی‌گشت…»

موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین، کتاب «آرزوی بی‌بی سنجاقک» را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 40 هزار ریال منتشر کرده است.

کتاب «تاریکی ترس نداره»

اورنگ در کتاب «تاریکی ترس نداره» که تصویرگری آن را منظر سزاوار انجام داده است، نیز با بیان داستانی ساده و کودکانه به کودکان می‌آموزد که چگونه بر ترسشان در تاریکی غلبه کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «علی کوچولو خرسی‌اش را بغل کرده بود و با بقیه اسباب‌بازی‌ها توی اتاقش خوابیده بود که ناگهان صدای خیلی بلندی آمد و همه از خواب پریدند! علی کوچولو که از ترس قلبش تند تند می‌زد، می‌خواست گریه کند و مامانش را از اتاق کناری صدا بزند که خرسی گفت: نترس! من اینجا هستم، پیش تو.
علی زیر لب گفت: من از تاریکی می‌ترسم. کی آمده توی اتاقم؟ خرگوشک جیغ زد: وای! آقا گرگه آمده؟ علی که از ترس گریه‌اش گرفته بود توی تختش نشست و زیر لب گفت: مامان بیا، من می‌ترسم، اینجا خیلی تاریکه…»

موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین، کتاب «آرزوی بی‌بی سنجاقک» را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 30 هزار ریال منتشر کرده است.

مرجع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار