موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
202435
۲۲ خرداد ۱۳۹۸

کتابخانه‌های تخصصی کودک در کشور افزایش می‌یابد

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور تغییر کارکرد کتابخانه‌ها را از برنامه‌های اولویت دار این نهاد برشمرد و در این خصوص از افزایش کتابخانه‌های تخصصی کودک در کشور خبر داد.

اسماعیل شفاعی

به گزارش کودک پرس، اسماعیل شفاعی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: طی پنج سال گذشته یکی از اولویت‌های این نهاد تاکید بر کتابخانه محوری بود و براین اساس تلاش شد کارکرد کتابخانه ها از شکل سنتی و رایج خارج شود.

وی تبدیل کتابخانه ها به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و چند منظوره برپایه این تغییر نگاه را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: برنامه‌ها و کارهای مطلوبی در این زمینه اجرا شده و البته کارهای زیادی هم برای تحقق این مهم وجود دارد.

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور بالابردن سطح آگاهی را یکی از کارکردهای کتابخانه ها برشمرد و تاکید کرد کهبراین اساس و طی پنج سال گذشته توجه ویژه ای به حوزه کودک و نوجوان صورت گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه های تخصصی در این زمینه تصریح کرد: اعتقاد داریم که فرهنگ مطالعه و خواندن باید از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود، لذا ایجاد کتابخانه های تخصصی کودک را در دستور کار قرار داده ایم.

شفاعی در عین حال با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها یک نهاد کاملاً فرهنگی است، یادآور شد: نگاه سیاسی و کار سیاسی در این نهاد اصولاً ممکن نبوده و مدیران این نهاد در استان‌ها با وجود گرایشات سیاسی مختلف، هیچ کار و نگاه سیاسی ندارند.

به گفته وی انتخاب مدیران استانی و سایر مدیران این نهاد تنها براساس تخصص، کاربلدی و کارشناس بودن صورت می‌گیرد و نگاه سیاسی در این زمینه هیچ نقشی ندارد.

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور متذکر شد: مهمترین مسئولیت در نهاد کتابخانه های عمومی کتابداری است و این برای تمام مدیران و کارکنان این نهاد یک افتخار است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار