201840
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
در یمن؛

جمله‌ تحسین برانگیز کودک شجاع یمنی

کودک یمنی که یکی از پاهایش را با رفتن روی مین از دست داده است با جمله‌ای تحسین برانگیز به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.

به گزارش کودک پرس ، جنگ یمن تاکنون موجب کشته و زخمی شدن صد‌ها هزار نفر شده است. کودکان که هیچ نقشی در این جنگ خانمانسوز ندارند در آتش آن می‌سوزند و قربانی این جنگ شده‌اند. ” صالح ال وهبئی” ۹ ساله یکی از این کودکان یمنی است. صالح یکی از پاهایش را بر اثر انفجار مین از دست داده است. او یکی از کودکانی است که به همراه ۶۵۸ شهروند یمنی دیگر در کلینیک یک بیمارستان مورد درمان قرار گرفته‌اند.

صالح در مورد حادثه‌ای که منجر به معلولیتش شد گفت: ” من تا به حال مین ندیده بودم. اصلا نمی‌دانستم مین چه شکلی است. من با دوستانم در حال رفتن به خانه بودم که ناگهان روی مین رفتم. ” این کودک با بیان اینکه می‌خواهم زندگی کنم گفت: ” من فکر می‌کنم شجاع هستم. من از کسی که مین گذاری کرد و موجب شد تا من پایم را از دست بدهم نفرتی ندارم. من می‌خواهم وقتی بزرگ شدم یک پزشک شوم. “
در حالی که برادر ۱۸ ساله صالح در اتاقی که در نزدیکی بیمارستان اجاره کرده اقامت دارد صالح در حال انجام درمان در بیمارستان است. فاصله منزل صالح تا این بیمارستان با اتوبوس حدود ۳ ساعت است. آن‌ها در یک منطقه خارج از شهر زندگی می‌کنند و به کار کشاورزی مشغول هستند. صالح اکنون با کمک یک پای مصنوعی تا حدودی قادر به راه رفتن است. پزشک صالح میزان پیشرفت او را خوب توصیف کرده است.

گفتنی است؛ حدود ۱۱۰ میلیون مین فعال در جهان وجود دارد که سالیانه حدود ۲۰۰۰۰ نفر بر اثر انفجار آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار