199905
۲۱ فروردین ۱۳۹۸

گیتی خامنه: طرح‌های تلویزیونی حتماً باید اسپانسر داشته باشند

مجری سابق کودک گفت: طرح‌هایی به تلویزیون ارائه می‌کنیم که بی‌تردید می‌توانند جزو برنامه‌های فوق‌العاده موفق باشند اما چون اسپانسر نداریم راهی به جایی نمی‌برد.

به گزارش کودک پرس ، این روز‌ها حال و احوال مجری سابق کودک تلویزیون خیلی خوش نیست؛ پدرش را از دست داده و عید نوروز ۹۸ را نوروز بدون پدرش و غمناک می‌داند. در عین حال گیتی خامنه که خودش روزی به بچه‌ها فرمان می‌داد یک متر و نیم فاصله بگیرید و عقب‌تر بروید حالا خودش هم دو سه سالی است تلویزیون روشن نکرده، چون می‌گوید برنامه‌های فاخر و جالبی ندارد. او از وضعیت توجه تلویزیون به حوزه کودک و نوجوان راضی نیست، چون اولویت بعضی نیست که درباره کودک و نوجوان کار شود.

گیتی‌خامنه گفت : برخی از برنامه‌سازان صرفاً با انگیزه اینکه دیده و مطرح شوند و از طریق تلویزیون با مردم ارتباط داشته باشند، تلاش می‌کنند تجربه‌اندوزی در این حوزه را هم بیازمایند که به هیچ عنوان ایرادی ندارد و ارزشمند است، اما اگر رسانه تبدیل به وسیله‌ای برای آزمون و خطا شود، داستان به کل متفاوت می‌شود. تلویزیون وسیله‌ای است که با سرمایه مردم اداره می‌شود و هیچ وجدان بیدار و عقل سلیمی از بهره‌گیری چنین ابزار پرهزینه‌ای به عنوان یک دوره آموزشی کسب تجربه و خطا صحه نمی‌گذارد.
طرح‌هایی در تلویزیون موفق می‌شوند یا ادامه پیدا می‌کنند که علیرغم اینکه موفق بوده‌اند یا نه، اسپانسر داشته‌اند. فراوان پیش آمده که ما و دیگر همکاران‌مان طرح‌هایی به تلویزیون ارائه می‌کنیم که بی‌تردید می‌توانند جزو برنامه‌های فوق‌العاده موفق باشند، اما چون این دسته از همکاران اسپانسر ندارند، برای جذب اسپانسر دوره‌هایی شبیه به مارکتینگ را از قبل ندیده‌اند و با شرایط حمایت‌کنندگان مالی که گاه آن را معقول و منطقی نمی‌یابند، کنار نمی‌آیند. در واقع اسپانسر بایستی سنجاق برخی از برنامه‌ها شود.
او بدترین اتفاق سال ۹۷ را درگذشت پدرش عنوان کرد و گفت: امسال پدرم را از دست دادم و این عید، غمناک‌ترین نوروز ماست که پدرم در کنارم نیست. تلویزیون البته که باید این احترام به والدین را هم به فرزندان امروز بیاموزد که از این فقدان و فقر رنج می‌بریم. عید همین‌جا تهران خلوت و زیبای خودمان جایی نمی‌روم؛ و به خاطر عزای پدرم، مهمان‌های بسیاری خواهم داشت.
خامنه با اشاره به اینکه مدت‌هاست تلویزیون نمی‌بیند، افزود: دو سه سالی است تلویزیون روشن نکردم، چون برنامه‌های فاخر و جالبی از نظر ما نداشت. اما در کنار این تلخی‌های سال ۹۷ شاید اتفاق خوب بستن قرارداد ۴ کتاب برای کودک بود. کتاب نوشتم برای مهارت‌آفرینی بچه‌ها. فکر می‌کنم علاوه بر توجه بیش از حد تلویزیون به حوزه خلاقیت و مهارت‌آفرینی کودکان، حرف دل مردم را هم بزند. قاعدتاً برنامه‌ها خیلی بهتر خواهد شد و رسانه همان وظیفه خودش رساندن حرف دل مردم به گوش همگان خصوصاً مسئولین را بایستی عمل کند. امیدوارم این اتفاق در سال ۹۸ بیفتد.
منبع: میزان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار