199311
۱۱ فروردین ۱۳۹۸

فشار دولت آلمان برای تعطیلی یک مهدکودک اسلامی

محروم کردن مسلمانان از آموزش‌های اسلامی دلیل اصلی است و ارتباط این مهدکودک با گروه‌های سلفی تنها بهانه‌ای برای مقابله با گسترش اسلام در آلمان است.

به گزارش کودک پرس ، دولت آلمان در تلاش است یک مهدکودک اسلامی را به دلیل آنچه به کارگیری «ادبیات نامناسب» نامیده، تعطیل کند.

 

دادگاه شهر ماینز آلمان طی یک حکم ادعای جالبی را به عنوان علت این محرومیت برای مسلمانان مطرح کرده و آورده است: ارتباط مرکز النور با ایده‌های اسلام‌گرایانه «استقلال ذهنی کودکان» را به خطر انداخته و سبب شده است آنان نتوانند به آسانی «جذب جامعهٔ آلمان» شوند.

محروم کردن مسلمانان با ایده های اسلام گرایانه مثل آن است که تلاش کنیم انسان ها را با ریشه های فرهنگی شان از هر نژاد و طبقه و عقیده جدا کنیم.

 

علاوه بر ادعای فوق، دولت آلمان می گوید که این مهد کودک با گروه های سلفی در ارتباط است.

 

سامی الحق‌رزی، مدیراین مهدکودک ضمن رد رابطه با گروه‌های سلفی گفت: «ما قانون‌ اساسی (کشور) را پذیرفته و به آن احترام می‌گذاریم.»

 

کشورهای اروپایی در برابر تغییرات فرهنگی حساس هستند و به راحتی نمی پذیرند یک فرهنگ دیگر در جامعه فعالیت کند. شعارهای عدم تحمل عقیده مخالف، آزادی بیان و جامعه چند فرهنگی نیز محدوده ای در درون این فرهنگ دارند.

بنابر همین اصل است که آنها با هرگونه فعالیت اسلامی در کشورهای خود با حساسیت برخورد می کنند.

 

مبارزه با پوشش اسلامی در همین راستا می باشد. سال گذشته دولت آلمان دستور داده بود معلمان از پوشیدن روسری منع شوند این کشور همچنین محدودهایی نیز برای رده های سنی مختلف تحصیلی بویژه دختران دانش آموز وضع کرد که نتوانند با پوشش اسلامی در مدارس حاضر شوند.

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار