199270
۱۱ فروردین ۱۳۹۸

مسابقه شعرخوانی فارسی‌آموزان ارمنستانی برگزار می‌شود

در ديدار رايزن فرهنگی ايران با ريیس کتابخانه ملی کودک و نوجوان ارمنستان، برگزاری مسابقه شعرخوانی بین دانش‌آموزان زبان فارسی ارمنی مورد توافق طرفين قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ، روزان تونویان، ريیس کتابخانه «خنکو آپر» (كتابخانه ملی کودک و نوجوان ارمنستان) با سید محمدرضا حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان دیدار و گفت‌وگو كرد.

تونویان در این ديدار از رایزنی فرهنگی ايران برای همکاری‌های فرهنگی متعدد با کتابخانه «خنکو آپر» تقدیر كرد و در ادامه برنامه پیشنهادی خود را برای برپایی «آشنایی با شعر و ادب پارسی» که قرار است از این پس هر ساله با همکاری رایزنی فرهنگی ايران و کتابخانه «خنکو آپر» انجام شود، ارايه داد.

بر اساس توافقات قبلی و به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ايران در ارمنستان، مقرر شده؛ از این پس هر سال یک مسابقه شعرخوانی بین دانش‌آموزان زبان فارسی مدارس مختلف برگزار و به 6 نفر از دانش‌آموزان برتر، هدایایی تقدیم شود.

 

این مسابقه در 2 مرحله برگزار خواهد شد؛ مرحله اول بین دانش‌آموزان هر مدرسه برگزار می‌شود که منجر به انتخاب دانش‌آموزان برتر هر مدرسه خواهد شد و مرحله دوم با حضور نفرات برتر مدارس، در کتابخانه «خنکو آپر» برگزار مي‌شود.

 

به پیشنهاد رایزنی فرهنگی در سال 1398 (2019) که اولین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد، اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بلندآوازه ایران‌زمین در بین دانش‌آموزان به مسابقه گذارده می‌شود که در 2 بخش حفظ اشعار به زبان فارسی و حفظ ترجمه ارمنی اشعار برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: مقیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار