197635
۱۱ اسفند ۱۳۹۷
رئیس اداره ایتام کمیته امداد خراسان رضوی:

بیش از ۱۱هزار یتیم از کمیته امداد خراسان رضوی خدمات دریافت می‌کنند

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۱۱ هزار و ۶۵ یتیم و ۹ هزار و ۶۴۴ کودک طرح محسنین در ۱۱ ماهه امسال از این نهاد خدمات دریافت کردند.

به گزارش کودک پرس ، حسن اسلامی در جمع خبرنگاران در کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۶۵ یتیم و ۹ هزار و ۶۴۴ کودک طرح محسنین از این نهاد خدمات دریافت کردند که ۴۱ هزار و ۶۳۶ حامی در بخش ایتام و ۱۴ هزار و ۱۰۰ حامی در بخش محسنین مشارکت داشتند.

وی افزود:آغاز فعالیت طرح محسنین که شامل کودکان دارای سرپرست نیازمند می شود از سال۸۷ بوده است و با مشارکت نیکوکاران در ۱۱ ماهه امسال ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک به نفع فرزندان مشمول طرح محسنین واریز شد که به صورت میانگین هر فرزند ماهانه حدود ۱۷۰ هزار تومان واریزی داشت.

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: طرح اکرام ایتام نیز از سال ۷۸ و با هدف کمک به فرزندان یتیم زیر ۱۸ سال تحت حمایت کمیته امداد آغاز به کار کرده است و حامیان در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۳۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی، غیر نقدی و ارائه خدمات به ایتام کمک کردند.

وی بیان کرد: درآمد های ایتام در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  رشد ۴۲ درصدی داشته است وسرانه دریافتی هر یتیم امسال به صورت میانگین ۲۸۱ هزار تومان بود که این رقم در سال گذشته ۲۳۶ هزار تومان بوده است.

 

اسلامی تصریح کرد: برنامه ریزی برای جذب درآمد واحد اکرام در ۱۱ ماهه محقق شده است و خوشبختانه همه ایتام در این استان دارای حمایت یک یا چند نیکوکار هستند اما ۲۸۰ فرزند مشمول طرح محسنین نیازمند حمایت نیکوکاران هستند تا با حضور این پدران و مادران معنوی نیازها عاطفی، معنوی و مادی آنها برطرف شود.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار