197543
۰۹ اسفند ۱۳۹۷

نگرانی قربانی‌های «کودک‌آزاری» از عملی نشدن وعده‌های «پاپ»

قربانی‌های آزارهای جنسی و حامیان آنها ابراز یاس و ناامیدی عمیق کرده و گفته اند که پاپ فرانسیس صرفا وعده‌های قدیمی خود را تکرار کرده و پیشنهادهای جدیدی برای مقابله با این مسئله، اعلام نکرده است.

به گزارش کودک پرس ، «پاپ فرانسیس»،رهبر کاتولیک های جهان ،کنفرانس واتیکان در مورد آزار جنسی کودکان را با این پیام که باید مقابله همه جانبه علیه این جنایت صورت بگیرد به اتمام رساند.

پاپ تاکید کرد که این جنایت باید به طور کلی از روی صفحه زمین پاک شود.

اما قربانی های آزارهای جنسی و حامیان آنها ابراز یاس و ناامیدی عمیق کرده و گفته اند که پاپ فرانسیس صرفا وعده های قدیمی خود را تکرار کرده و پیشنهادهای جدیدی برای مقابله با این مسئله،اعلام نکرده است.

پاپ در سخنرانی پایانی خود برای حدود 200 رهبر کلیسا که در رم جمع شده بودند گفت که دستور العمل های ملی برای جلوگیری از آزارهای جنسی باید قوی تر شود.

حداقل دو مقام واتیکان در سال های اخیر به دلیل دارا بودن پورنوگرافی کودکان محکوم شده اند.

پس از این کنفرانس،واتیکان اعلام کرد که قانونی را برای حمایت از کودکان و افراد بالغ آسیب پذیر در واتیکان تصویب خواهد کرد.

واتیکان همچنین اعلام کرد که یک «کتاب راهنما» برای کمک به اسقف های سراسر جهان منتشر خواهد کرد تا وظایف خود را بشناسند.

همچنین قرار شد تیم هایی از کارشناسان به کشورهای مختلف برای کمک به اسقف های بی تجربه برای مدیریت کردن موارد آزارهای جنسی اعزام شوند.

پاپ فرانسیس وعده داد که کلیسای کاتولیک از هیچ تلاشی برای اجرای عدالت در مورد اسقف هایی که مرتکب آزار جنسی شده اند،دریغ نخواهد کرد و جلوی پنهان کردن و یا کوچک شمردن آزارهای جنسی را خواهد گرفت.

اما قربانی های آزارهای جنسی می گویند که مبارزه پاپ با مسئله کودک آزاری کافی نیست و این گفته ها صرفا وعده هایی است که پیش از نشست واتیکان هم داده شده است.

سکوت طولانی مدت در مورد جرایم آزارهای جنسی می تواند یکی از دلایل ناامیدی کنونی قربانی های این مسئله باشد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار