197026
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
رییس انجمن تجسمی البرز خبر داد:

رقابت بیش از ۵۰۰ اثر در سومین سالانه نقاشی کودک و نوجوان البرز

رییس انجمن تجسمی استان البرز گفت: شهر کرج به لحاظ رنگ و زیبایی از شهرهای دیگر نازیباتر است و اگر مسئولین دیوارها و مکان‌های پررفت و آمد را برای نقاشی و دیوارنگاری در اختیار هنرمندان تجسمی قرار دهند ما سعی می‌کنیم زیبایی و رنگ را با هنر تجسمی به شهر برگردانیم.

به گزارش کودک پرس ، فرج الله عطابکی رییس انجمن تجسمی استان البرز گفت: در سومین سالانه نقاشی کودک و نوجوان استان البرز حدود 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این آثار تعداد 115 اثر برای نمایشگاه انتخاب شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه در دو بخش آزاد و موضوعی در حال برگزاری است و هنرمندان کوچک شهرمان در بخش موضوعی با موضوع “دوست خیالی من” آثار خود را برای شرکت در سالانه تولید و ارسال نمودند و آثار بسیار عالی و با کیفیتی دریافت شد.

رییس انجمن تجسمی استان افزود: سیاست های انجمن تجسمی این است که سالانه کودک و نوجوان را به صورت تخصصی پیگیری کنیم زیرا بازخوردهای بسیار خوبی از سالانه کودک و نوجوان دریافت نمودیم ، خانواده ها بسیار استقبال نمودند، جو نمایشگاه بسیار شیرین است و استقبال از سالانه های کودک و نوجوان در البرز بی نظیر است و برای این مهم یک کارگروه متشکل از مینا صارم رییس کارگروه و اعضای کارگروه شامل زهرا فاطمی، مستانه فاطمی، سارا مومنین، اکرم مشایخی، شهرزاد مرادعلیان، سمیه زمانی، زاهده مهدوی تشکیل دادیم.

عطابکی تاکید کرد: آثار هنری کودکان نشان دهنده یک دیدگاه از شخصیت خودشان است. کودکان ابزار نقاشی را تصادفی انتخاب نمی‌کنند، این انتخاب خلق و خوی شخصیتی آن‌ها را نشان می‌دهد. ضخامت مداد، اندازه ورق انتخاب شده، نشان دهنده خصوصیات درونی اوست.

وی در ادامه می گوید: سومین سالانه نقاشی کودک و نوجوان در گالری فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در حال برگزاری است و برای برگزاری این رویداد هنری ماهها اعضای انجمن تلاش کردند تا با توجه به شرایط کودکان، گروه سنی، تکنیک، مضوع و … نمایشگاه را آماده کنند.

رییس انجمن تجسمی بیان کرد: در حال رایزنی هسیتم تا مسئولین شهری را متقاعد کنیم تا دیوار یا فضای از شهر را به برگزیدگان سالانه نقاشی کودکان و نوجوانان اختصاص دهند تا بتوانیم ابعاد بزرگتر نقاشی های برگزیده را برای عموم به نمایش بگذاریم که این مهم یک اتفاق دیدنی هم برای هنرمند و مخاطبین است.

عطابکی در پایان گفت:شهر کرج به لحاظ رنگ و زیبایی از شهرهای دیگر نازیباتر است و اگر مسئولین دیوارها و مکان های پررفت و آمد را برای نقاشی و دیوارنگاری در اختیار هنرمندان تجسمی قرار دهند ما سعی می کنیم زیبایی و رنگ را با هنر تجسمی به شهر برگردانیم.

منبع: تیتر ۱

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار