194349
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مسعودی فرید مطرح کرد؛

کودک‌آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک‌آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست و اثرات روانی نیز دارد که تأثیر آن به مراتب بیشتر است.

به گزارش کودک پرس ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور نداشتن مهارت‌های ارتباطی و زندگی درست است.

وی با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های ارتباطی می‌تواند منجر به بروز آسیب‌هایی چون پرخاشگری و خشونت‌های داخل و بیرون از خانواده شود، افزود: مبحث مهارت‌های ارتباطی چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده تا زمینه ارتقای مهارت‌های زندگی و ارتباط مناسب در مقاطع مختلف تحصیلی  آموزش داده شود.

فرید گفت: سعی ما بر این است که به کودکان حقوق متقابل و حق شهروندی را آموزش دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نبود و کمبود مهارت‌های اجتماعی مهم‌ترین مشکلی است که به عنوان یک موضوع اساسی و زیربنایی در ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موثر است، ادامه داد: به طور کلی یکی از دلایل مهم آسیب‌ها نبود مهارت‌های ارتباطی است.

 

 

وی در خصوص کودک آزاری تشریح کرد: چندسالی است استاندارد‌ها و حساسیت‌های ما نسبت به بحث کودک‌آزاری بالا رفته است.

فرید با بیان اینکه در بحث کودک‌آزاری شناسایی‌ها بیشتر شده است، افزود: تنها مواردی که ما نگران آن هستیم، کودک‌آزاری تحت تأثیر موادمخدر است، چراکه این افراد بر اثر مصرف موادمخدر و محرک ممکن است آسیب‌های شدیدی را وارد کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست و اثرات روانی نیز دارد که تأثیر آن به مراتب نسبت به آسیب جسمی بیشتر است.

 

 

وی با بیان اینکه با توسعه اورژانس اجتماعی و وجود ۳۵۰ مرکز توانسته‌ایم شناسایی کودک آزاری را بیشتر کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر چند برنامه رسانه‌ای با هدف اثر بخشی بیشتر در خصوص کودک آزاری طراحی و مقرر شده است از رسانه ملی و رسانه‌های محیطی به نمایش گذاشته شود.

فرید خاطرنشان کرد: یک موضوع مهم این است که به سمت رویکرد‌های پیشگیرانه حرکت کنیم و بتوانیم آموزش‌های فرزند پروری، حمایت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاست‌های توانمندسازی را درست اجرا کنیم، چراکه در این زمان می‌توانیم با کودک‌آزاری کمتری روبرو باشیم.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار