193434
۳۰ دی ۱۳۹۷
محققان کانادایی دریافتند؛

والدین موبایل و تبلت را از فهرست جوایز کودکان حذف کنند

در تحقیقی محققان کانادایی دریافتند که قراردادن تبلت یا موبایل در اختیار کودکان باعث وابسته شدن آنها به فضای مجازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محققان کانادایی در مطالعات اخیر دریافتند والدینی که به ازای رفتار خوبی که فرزندانشان انجام می‌دهند، زمانی را برای کار با گوشی و تبلت به عنوان جایزه تعیین می‌کنند به مرور آنها را تشویق می‌کند که زمان بیشتری را به استفاده از این فناوری‌ها به ویژه در اواخر هفته اختصاص دهند.

محققان دانشگاه «گولف» 62 کودک 18 ماهه تا پنج ساله و 68 والد را مورد مطالعه قرار دادند و از آنها اطلاعاتی در مورد کنترل زمانی که برای استفاده از فناوری‌های هوشمند کودکانشان قرار می‌دهند، سوال کردند. هدف آنها از این کار مشاهده تأثیر اختصاص زمانی برای کار کردن کودکان نوپا و پیش از دبستان با گوشی و تبلت است چراکه این سنین، دقیقا زمانی است که عادت‌های کودک نهادینه می‌شوند. به ویژه اینکه در سال‌های اخیر استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند بین این سنین طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

در این بررسی‌ها مشخص شد که بیشتر والدین برای کنترل رفتارهای فرزندان خود به ویژه در تعطیلات اجازه کار با فناوری‌های هوشمند را می‌دهند. بنابراین، نتایج به دست آمده حاکی از آن است فرزندان والدینی که زمانی را برای استفاده از گوشی و تبلت به عنوان جایزه برای آنها در نظر می‌گیرند یا به عنوان تنبیه این زمان را از آنها می‌گیرند، در واقع زمان بیشتری حدود 20 دقیقه در روز را در آخر هفته به استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند.

محققان معتقدند که این شیوه تربیتی بیشتر از این که تأثیر مثبتی داشته باشد، بهره بردن از آن به عنوان جایزه یا تنبیه بیشتر توجه کودک را به این فعالیت جلب می‌کند. این دقیقا مانند شکلات دادن به کودکان به عنوان جایزه است چرا که توجه کودک را جلب می‌کند. معمولا تمایل استفاده از فناوری‌های هوشمند در کودکانی که والدین آنها زمان زیادی را به استفاده از گوشی تبلت و دیگر فناوری‌های دارای نمایشگر اختصاص می دهند، به مراتب بالاتر است.

به طور کلی کودکان که زیر دو سال سن دارند، هرگز نباید از فناوری‌های هوشمندی چون گوشی‌های هوشمند، تبلت و مانیتور استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار