193359
۲۹ دی ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور؛

مهدکودک‌ها موظف به رعایت دستورات دینی در مهدکودک‌ها هستند/ آموزش رقص ممنوع

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برخورد با مهدکودک‌هایی که اقدام به آموزش رقص می‌کنند خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور برای توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت تغذیه کودکان 3 تا 6 سال خانواده‌های نیازمند در مناطق روستایی و محروم حاشیه شهر، یک وعده غذای گرم به کودکان اشاره شده در مهدها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 1393 با رشد منفی 5 درصد، تعدا 157 هزار و 77 نفر و در سال 96، تعداد 225 هزار و 756 کودک با سرانه روزانه 2 هزار ریال در روستامهدها و مهدهای کودک حاشیه شهرها تحت پوشش طرح قرار گرفتند؛ با توجه به اعلام وضعیت هشدار سوء‌تغذیه در 7 استان کشور (ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان)‌ تمام کودکان روستامهدها و مناطق حاشیه‌نشین به‌صورت صددرصد بهره‌مند شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1397 تعداد 227 هزار و 773 کودک تحت پوشش قرار بگیرند و در این حوزه ما رشد 45 درصدی را نسبت به سال 93 و در زمان اجرای طرح داشته‌ایم.

 

مسعودی فرید گفت: در حوزه ساماندهی کودکان خیابانی نیز سازمان بهزیستی کشور بر اساس وظایف ذاتی خود اقداماتی را انجام داده است به طوریکه در این بخش با هماهنگی شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها اقدام به ساماندهی کودکان خیابانی در مراکز پیش‌بینی شده کرده است.

وی ادامه داد: در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و فعالیت کودکان در خیابان، مراکز ساماندهی کودکان خیابانی به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌شود و در سال 93، تعداد 5 هزار و 949 کودک از این خدمات بهره‌مند بودند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96 تعداد 11 هزار و 483 کودک از این خدمات بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ساماندهی کودکان خیابانی در کلانشهرها خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته در دستور کار سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها قرار گرفته است و تا پایان سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

 

مسعودی فرید به اقدامات انجام شده و توسعه اورژانس اجتماعی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است که با رویکرد مداخلات فعال تخصصی به هنگام و دسترس به گروه‌های در معرض آسیب و آسیب‌دیده خدمات ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده، گسترش برنامه اورژانس اجتماعی در سال 96 در دستور کار سازمان قرار گرفت و در 150 شهرستان دارای جمعیت بیش از 50 هزار نفر از دیگر اهداف این برنامه بوده که محقق شده است و تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از رشد 80.4 درصدی و مراکز مداخله در بحران از رشد 84.4 درصدی و خط تلفن اورژانس اجتماعی از رشد 342.3 درصدی و خدمات سیار اورژانس اجتماعی از رشد 42.3 درصدی نسبت به سال 93 برخوردار بوده است.

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر ارائه خدمات آموزشی متناسب با موازین اسلامی و شرعی در مهدهای کودک خاطرنشان کرد: در این زمینه، سازمان بهزیستی به‌صورت جدی به مهدهای کودک هشدار داده است و چنانچه تخلفاتی در این حوزه صورت بگیرد با آنها برخورد می‌شود و مهدها نمی‌توانند برنامه‌های غیرآموزشی و غیرشرعی برخلاف موازین دینی از جمله رقص در مهدهای کودک آموزش دهند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار