192670
۲۳ دی ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی فارس عنوان کرد:

۸۰ درصد کودکان خیابانی، اتباع خارجی هستند

موسوی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی اتباع خارجی هستند و خدمات بدون تبعیض دریافت می‌کنند، گفت: خدمات به کودکان بدون درنظر گرفتن ملیت انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سید مرتضی موسوی» اولین جلسه هم اندیشی طرح «سهم» با حضور رابطین ادارات کل استان فارس با بیان اینکه سلامت اجتماعی یکی از نقاط قوت برنامه ششم توسعه است، گفت: آسیب های اجتماعی تنها با یک متولی درمان نمی شود و نیاز به برنانه های طولانی مدت دارد به طوری که همه لایحه های اجتماعی و سطوح اجتماعی در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی فارس با تاکید بر اهمیت آموزش های مهارت های زندگی، اظهار کرد: بیشتر مردم حتی برخی از نخبه ها به دلیل عدم آگاهی از مهارت ها در زندگی مشترک دچار مشکلاتی می شودند و این عدم آگاهی برای ساختار خانواده خطراتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خیلی از رفتارهای روزمره ما نشان از بیماری اجتماعی است، عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید ۲۵ درصد آسیب ها را کاهش داد و استان فارس سالانه بین 2 هزار و 500 تا سه هزار کودک معلول دارد و جمعیت سالمندی آن از حد نصب کشوری بیشتر است.

موسوی با بیان اینکه هدف اصلی افزایش نشاط در جامعه است، گفت: ۶۱۰‌ گروه اجتماع محور در ۲ سال گذشته در فارس راه اندازی شده است، نیکوکاران در این راه باید قدم بردارند، ساخت مساجد و مدارس خوب بوده اما اکنون نیاز شهر سازماندهی آسیب اجتماعی است، تبریز خواست و شهر بی گدا شد، اگر ۹۰‌ موسسه خیریه ورود کنند، ظرف ۶ ماهه چهره شهر شیراز تغییر می کند.

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد از کمک رسانی سنتی به سمت نیازسنجی بروند، باید سهم موسسات خیریه را ببینیم، سمن های جدیدی شکل بگیرد و در این راستا پول های سرگردان ساماندهی شود، متاسفانه دستگاه هایی مجوز خیریه ها صادر می کنند که جنس کارشان نیکوکاری نیست بلکه امنیتی است و خیلی از آنها حتی تمدید هم نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی اتباع خارجی هستند و خدمات بدون تبعیض دریافت می کنند، تاکید کرد: خدمات به کودکان بدون درنظر گرفتن ملیت انجام می شود و ۲۸ مرکز اتباع با ۵۷۰‌ کودک بی سرپرست و بدسرپرست و ۴۶۰ ترخیصی بالای ۱۸ سال تحت حمایت بهزیستی در فارس داریم.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار