192310
۲۰ دی ۱۳۹۷
دبیر علمی بخش زنان کنگره پزشکی شخصی ایران مطرح کرد؛

خبری خوش برای زوج‌های گرفتار نابارور

دبیر علمی بخش زنان، نازایی و ناباروری سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به اینکه پزشکی شخصی تحول عظیم در حوزه جنبه‌های مختلف سلامت شامل پیشگیری، تشخیص و درمان بر اساس یافته‌های مولکولی ژنتیکی هر فرد است، گفت: ‌در این روش افراد، سرویس پزشکی متناسب با ژنتیک خود دریافت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، سهیلا انصاری پور در آستانه برگزاری سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران در ارتباط با پزشکی شخص محور یا پزشکی شخصی در نازایی و IVF اظهارداشت: «فارماکوژنومیکس» یک روش نوید بخش و نوین در حوزه پزشکی امروزی است و در واقع این شیوه تحول عظیم در حوزه جنبه‌های مختلف سلامت شامل پیشگیری، تشخیص و درمان بر اساس یافته‌های مولکولی ژنتیکی هر فرد  است.

وی افزود: این رویکرد تحت عنوان پزشکی ژنومی نیز گفته می‌شود و ‌در این روش افراد، سرویس پزشکی متناسب با ژنتیک خود دریافت می‌کنند. همچنین یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ورود پزشکی شخصی در نازایی در واقع اشتراک و عبور آن از آزمایشگاه IVF به منظور پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی به کمک تکنیک PGDاست؛ اگرچه امروزه انجام  IVF  کمتر بدین منظور بکار می رود.

دبیر علمی بخش زنان، نازایی و ناباروری سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران خاطرنشان کرد: کاربرد دیگر پزشکی شخصی در نازایی، سعی در شناسایی پلی مورفیسم های مختلف ژنی رسپتور گنادوتروپینی در احتمال پاسخ های ضعیف و یا شدید تخمدان به تحریک هورمونی است.

 

انصاری‌پور افزود: علاوه بر انتخاب جنین سالم بر اساس تست های ژنتیکی، دیگر روش های مولکولی مانند تست های پروتئومیکس، متابولومیکس محیط کشت جنین در انتخاب جنین سالم کمک می‌کند. هتروژنی یا ناهمگونی بیماران نشان از بر هم کنش فاکتورهای مختلف ژنتیکی و محیطی در تظاهرات بیماری می کند و لذا بیماران را به گروه‌های مختلف جهت انتخاب مناسب‌ترین و بهترین درمان،تقسیم می‌کنند.

وی بیان داشت: انتخاب دوز داروهای تحریک تخمک گذاری،تعداد انتقال جنین مناسب برای هر بیمار، انتخاب روش انتقال جنین و انتقال فریز برای همه یا خیر  و یا جنین بلاستوسیست برای همه یا خیر و دیگر روش های انتخابی در تست های تشخیصی و درمانی است.‌

دبیر علمی بخش زنان، نازایی  و ناباروری سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران گفت: در سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی (24 تا 26 بهمن ماه 97 ) سعی بر آن داریم تا با حضور اساتید و فرهیختگان خارجی و داخلی مطالب روز این حوزه را به بحث و بررسی بپردازیم.

 

سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران توسط مرکز تحقیقات پزشکی شخصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) و با همکاری  سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی  کشور با محوریت سرطان، بیماریهای قلب و عروق، نازایی و ناباروری ۲۴ تا ۲۶ بهمن در مرکز همایش های بین المللی صدرا برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار