191538
۱۵ دی ۱۳۹۷
به دنبال افزايش آمار خودکشي و افسردگي در آمريکا؛

گوشی‌های هوشمند، ابزاری برای کنترل افسردگی در آمريکا

محققان: افسردگی در حال حاضر دامنگیر سه میلیون نوجوان آمریکایی است و میزان و درصد آن به نسبت دهه گذشته نیز رو به افزایش گزارش می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، اگر چه پیشتر اثبات شده بود استفاده از تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی و تشدید افسردگی در میان نوجوانان با همدیگر در ارتباط هستند، محققان به دنبال راهی هستند که بتوانند با استفاده از این دو، افسردگی را در نوجوانان کنترل یا متوقف کنند.
افزایش شمار نوجوانان مبتلا به افسردگی و بالا رفتن شمار خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی باعث شده است تا محققان تلاش کنند پاسخی برای این سوال بیابند که اگر تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی باعث می شوند نوجوانان به افسردگی مبتلا شوند، آیا راهی وجود دارد که با استفاده از این دو ابزار، بتوان افسردگی را در میان آنان کنترل یا حتی متوقف کرد؟ یا راهی وجود دارد که با استفاده از شبکه های اجتماعی یا تلفن های هوشمند، بتوان ابتلای نوجوانان به افسردگی را شناسایی و برای معالجه آن اقدام کرد؟
محققان می گویند نوجوانانی که مدت زمان زیادی را صرف حضور در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت می کنند یا مدت زمانی طولانی را در اتاق خود صرف تماشای ویدئوهایی در یوتیوب می کنند، در واقع نشانه هایی از خود بروز می دهند که می توان به حالات روانی فرد پی برد.

تغییر در سرعت تایپ کردن، تغییر در لحن صدا، مدت زمانی که نوجوان در خانه می ماند از جمله نشانه هایی هستند که می توان در مطالعات اولیه نشانه هایی از احتمال وجود افسردگی در نوجوان را تشخیص داد.
در تحقیقاتی که در دانشگاه استنفورد شروع شده است، حدود دویست نوجوان از جمله نوجوانانی که به دلیل زورگویی های اطرافیان یا وضع خانوادگی مانند طلاق والدین، مرگ عزیزان یا مشکلات مالی با خطر ابتلا به افسردگی روبرو هستند، مورد مطالعه قرار گرفته اند.
در بخشی از این مطالعه، نرم افزاری در تلفن های همراه این افراد تعبیه شده بود تا سه بار در روز و به مدت دو هفته، حالات روحی خود را بیان کنند که تغییرات ثبت شده در حالات روحی این افراد، می تواند نشان از امکان ابتلای این افراد به افسردگی در آینده داشته باشد.

به باور روانشناسان این دانشگاه، بین بیست و پنج تا سی درصد از نوجوانان می توانند پریشانی ناشی از افسردگی را تجربه کنند که می تواند قابل درمان نیز باشد. این میزان برای دخترها سی تا چهل درصد است که در مقایسه با پانزده تا بیست درصدی پسرها، میزان دو برابری را نشان می دهد.

به گفته آنان، استفاده از تلفن های همراه برای شناسایی و کنترل علائم افسردگی مستلزم نصب نرم افزار مرتبط با آن در گوشی های همراه افراد و همکاری آنان در ثبت حالات خودشان است.

در حال حاضر افسردگی در آمریکا به بحرانی ملی تبدیل شده است که شکلی فزاینده دارد. افسردگی در حال حاضر دامنگیر سه میلیون نوجوان آمریکایی است و میزان و درصد آن به نسبت دهه گذشته نیز رو به افزایش گزارش می شود.
بررسی آمارهای دولت آمریکا نشان می دهد سال گذشته سیزده درصد از نوجوانان بین دوازده تا هفده سال در آمریکا افسردگی داشتند که در مقایسه با سال 2010، افزایشی هشت درصدی داشته است. همچنین یک نفر از ده نوجوان آمریکایی که در سن دانشگاه قرار دارند، با مشکل افسردگی دست به گریبان است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار