190962
۱۰ دی ۱۳۹۷

نیازمند آموزش فرهنگ گردشگر پذیری به کودکان هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نیازمند آموزش فرهنگ گردشگرپذیری به گروه‌های سنی کودک و نوجوان هستیم.

به گزارش کودک پرس ، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نشست هم اندیشی با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: موضوع گردشگرپذیری نیازمند فرهنگ سازی است و باید از سنین پایین نسبت به عملیاتی ساختن آن اقدام کرد.

وی افزود: در این راستا دستگاه های متولی برنامه ریز در حوزه کودک و نوجوانمی توانند یاریگر ما باشند و انتظار می رود طرح و برنامه هایی از سوی دستگاه ها پیشنهاد شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در بخش میراث فرهنگی نیز با تعریف «همیاران میراث» ما نیازمند آموزش کودکان جهت صیانت از آثار تاریخی هستیم.

فلاحی ادامه داد: همچنین لازم است برنامه ها، اردوها و رویدادهای گردشگری ویژه کودکان تعریف شود تا با تاریخ و فرهنگ و هنر استان آشنا شوند که در این خصوص اداره کل اقداماتی را آغاز کرده است.

وی از آمادگی  میراث فرهنگی استان جهت آموزش تولید صنایع دستی به کودکان خبر داد و گفت: با مشارکت کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش می توان دوره های آموزشی مناسبی تعریف کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بخش مهمی از برنامه های اداره کل را توجه به گروه سنی کودک و نوجوان دانست و افزود: از تمامی ایده ها و طرح های مشارکتی در این راستا حمایت می شود.

 

همچنین مدیر کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست هم اندیشی به آمادگی این مجموعه جهت اجرای برنامه های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد.

زعفر احدزاده افزود: در رویدادهای جشنواره زمستانی نیز آماده همکاری جهت اجرای برنامه ویژه کودکان هستیم.

 

او خواستار تعریف برنامه های ویژه کودکان در هفته گرامیداشت استان اردبیل شد و تاکید کرد: در رویدادهای کلیدی انتظار ما تعریف بخشی ویژه برای کودکان است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار