190754
۰۹ دی ۱۳۹۷
استاد حوزه علمیه همدان:

ابعاد فتنه۸۸ و حماسه ۹ دی برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود

جت الاسلام محمدی نسب بر ضرورت تبیین ابعاد فتنه۸۸ و حماسه ۹ دی برای نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت: هدف دشمن تخریب ذهن جوانان و آسیب رساندن به آن‌ها است، لذا نباید از این قشر مهم چشم پوشی کرد و با آگاه‌سازی و افزایش بصیرت از تکرار چنین حوادثی ممانعت ورزیم.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمد محمدی نسب از اساتید حوزه علمیه همدان، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، گفت: از آن جایی که انسان فراموش کار است و باید مدام از عبرت ها درس بگیرد، ضروری است بعضی از وقایع را یادآوری کنیم.

وی افزود: یوم الله 9 دی از جمله این ایام است که برای جلوگیری از وقوع دوباره فتنه و تذکر به نسل های جوان که چه اتفاقاتی افتاد، وظیفه همگانی است که هر سال این روز را گرامی بداریم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: هدف دشمن تخریب ذهن جوانان و آسیب رساندن به آن ها است، لذا نباید از این قشر مهم چشم پوشی کرد و با آگاه سازی و افزایش بصیرت از تکرار چنین حوادثی ممانعت ورزیم.

وی با بیان این که داشتن بصیرت راه نفوذ را مسدود می کند، اظهار کرد: دشمن از هر راهی که بتواند برای ضربه زدن وارد می شود، یکی از آن ها نفوذ از طریق افراد بی بصیرت است.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: عده ای فکر می کنند هیچ گاه دشمن نخواهد توانست بر آن ها پیروز شود و به نحوی خود را به بی خیالی می زنند، اما باید بدانند که دشمن لحظه ای غافل نیست و شبانه روز به دنبال پیاده کردن نقشه های شوم خود است.

وی به تشریح نقش روحانیت در حماسه 9 دی پرداخت و گفت: روحانیت به خوبی در آن زمان که جامعه نیاز به روشنگری داشت با حضور خود در جامعه و بین مردم توانست ابعاد مختلف فتنه را برای مردم روشن کند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: تبلیغ اسلام و آگاهی بخشی به مردم از وظایف روحانیت است که در فتنه 88 به این وظیفه خود خوب عمل کردند و با رو کردن دست استکبار و دشمنان جمهوری اسلامی، موجب خلق حماسه 9 دی و بیمه شدن نظام شدند.

وی، رهبری را از ارکان اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب با مدیریت صحیح و دید باز توانستند کشتی انقلاب را در مسیر صحیح هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: اگر بینش صحیح ایشان نبود، مطمئنا هزینه های بیشتری متحمل نظام و انقلاب می شد، اما مقام معظم رهبری با نگاه جامع خود نسبت به مسائل مختلف مردم را در فضای غبار آلود فتنه به خوبی هدایت کردند.

منبع: خبرگزاری حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار