190527
۰۶ دی ۱۳۹۷
مدیرکل استاندارد استان تهران خبر داد؛

لوازم بازی در مهدکودکها باید مجوز استاندارد داشته باشند

محمدرضا طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران از اجبار قانونی در راستای استانداردسازی لوازم بازی در مهدکودک‌ها خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمودرضا طاهری در این خصوص اظهار داشت: استانداردسازی تجهیزات تفریحی از سال 1388 مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و با وجود پیگیری های مداوم مهدکودک ها مقررات مذکور را رعایت نمی ‌کنند.
وی افزود: این اداره ‌کل با هدف شناسایی نواقص و وضعیت موجود این تجهیزات و استانداردسازی آن، طرح بازرسی از تجهیزات زمین بازی مهد کودک ها را آغاز کرده‌ است که در مرحله اول شناسایی مهد کودک ها و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه به اتمام رسید و در مرحله بعد بازرسی از این تجهیزات آغاز و گزارشات برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال می شود.

 

مدیر کل استاندارد استان تهران بیان کرد: مدیران مهدکودک ها پیش از خرید تجهیزات، از استاندارد بودن وسایل بازی اطمینان حاصل و برای اخذ مجوز حین نصب به این اداره کل مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف حفظ سلامتی کودکان و ارتقا سطح ایمنی و استاندارد تجهیزات بازی در مهدکودک ها، اجرا می ‌شود، تاکید کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری، حدود یک هزار و 700 مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی در شهربازی‌ و مراکز بازی در استان، ثبت شده است و برای حدود هزار وسیله بازی نیز مجوز استاندارد صادر شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار