190435
۰۵ دی ۱۳۹۷
موسی ابراهیمی، از نویسندگان کتاب؛

معرفی کتاب با محوریت موضوع تربیت دینی و اخلاقی کودکان

موسی ابراهیمی، از نویسندگان کتاب «تربیت اسلامی کودکان» در مورد محتوای این کتاب به گفت‌وگو پرداخته است.

به گزارش کودک پرس ، موسی ابراهیمی، از نویسندگان کتاب «تربیت اسلامی کودکان»؛ در توضیح مضمون این کتاب، گفت: تربیتی که بر پایه تعالیم درست دینی انجام شود و سمت و سوی الهی و متعالی داشته باشد، به یقین تأثیرگذار و نقش‌آفرین خواهد بود، زیرا چنین تربیتی با لطف و توجه خاص غیبی همراه بوده و دست عنایت خدا شامل آن می شود. به همین دلیل تربیت معنوی، تربیت خدایی است.
وی در ادامه تصریح کرد: تربیت معنوی، تربیت خداگرا، خدامحور و اصلاح‌کننده رابطه انسان با آفریدگار است. از این رو ویژگی بارز چنین رویکردی تقویت بنیان‌های اعتقادی و عرفانی (شناخت و معرفت خدا) و روحیه عبودیت و بندگی است.

ابراهیمی در ادامه گفت: تربیت فرزندان مستلزم جدی‌ترین، ساده‌ترین و صمیمانه‌ترین روش‌هاست. این سه خصلت باید در متن زندگی واقعی مربی باشد. مربی باید در مورد رفتار شخصی خودش بسیار سخت‌گیر باشد.

وی همچنین افزود: والدین به منزله نخستین ارکان مهم و تأثیرگذار در تربیت فرزندان، باید از هر چیزی که با آداب عمومی و اخلاقی ناسازگاری دارد اجتناب کنند، چراکه رفتار مطابق با گفتارشان تا اعماق جان فرزندانشان نفوذ کرده و خلق‌وخوی آنان را پی‌ریزی می‌کند.
وی در پایان ادامه داد: جستار پیش رو به نوبه خود در تلاش است که مقولات تربيت اسلامی، خدامحوری در تربيت، انسان‌سازی در تربيت، تربيت اخلاقی از نگاه اسلام، تربيت اسلامی کودکان، تربيت اسلامی کودکان با پرهيز از اجبار در رفتارهای مذهبی، پرهيز از استدلال‌های فراتر از توانايی‌های ذهنی کودک و نوجوان مورد کنکاش قرار دهد و امید است مقبول جامعه علمی کشور واقع شود.

یادآور می‌شود انتشارات ادریس کتاب «تربیت اسلامی کودکان» را در ۱۰۰ شمارگان چاپ کرده است و علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره همین انتشارات ۶۶۹۶۸۰۴۴ در تهران تماس بگیرند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار