190124
۰۳ دی ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی عنوان کرد؛

دستورالعمل مهدهای آپارتمانی در حال تدوین است

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از تدوین دستورالعملی برای ایجاد مهدهای آپارتمانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، طبق آمارهای اعلام شده در حال حاضر 90 درصد از مهد کودک های فضای شهری در بافت فرسوده با ساختمان های قدیمی بازسازی شده هستند که با توجه به احتمال بلایای طبیعی در اقسانقاط کشور باید احتمال هر گونه حادثه و خطرات ناشی از آن را نیز در نظر بگیریم.

از این رو در خصوص دلایل عدم رسیدگی به مهد کودک های موجود در بافت فرسوده با مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

محمد نفریه، مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تمامی مهد کودک ها در وهله اول اخذ مجوز و تمدید پروانه فعالیت، از نظام مهندسی، شهرداری، اماکن و … تاییدیه می گیرند، اما اینکه چرا مهدکودک ها عموما در بافت فرسوده قرار دارند، موضوعی ست که بر می گردد به استانداردهایی که برای شروع فعالیت، مورد نیاز هر یک از این مجموعه ها است.

وی تصریح کرد: یکی از این استانداردها، حیاط دار بودن مهد کودک است که متاسفانه با توجه به بافت شهری ساختمان ها، دیگر خانه های حیاط دار، قدیمی و کهنه شده و صاحبان مهد به ناچار مجبورند برای تمکین به استانداردها به سراغ خانه های قدیمی بروند و آنها را باز سازی کنند.

 

نفریه افزود: گرچه فضای مهد کودک نباید برای کودکان کوچک و محدود باشد، اما با توجه به مشکلات روز و بافت فشرده شهری، ناچار شدیم برای کاهش خطرات ناشی از حوادث احتمالی، دستورالعمل مهد های آپارتمانی را پیگیری و در سازمان بهزیستی آن را با حضور مسئولان اجرایی تدوین کنیم.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان ادامه داد: تلاشمان این است که برای جبران فضای ناکافی در محیط های آموزشی کوچک، از ابزارهای بروز تر و برنامه های جایگزین استفاده کنیم.

 

نفریه اعلام کرد: در حال حاضر 90 درصد از مهد کودک های ما اجاره ای هستند چرا که مالکان شرایط ساخت ساختمان متناسب با استاندارها را ندارند و حتما برای تحقق احداث ساختمان های متناسب با استاندارد ها، نیازمند به حمایت دولت، وام و تسهیلات قابل توجه و کمک شهرداری برای واگذاری زمین های متراژ دار هستند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار