18960
۱۰ تیر ۱۳۹۶
در اولین روز جشنواره فیلم کودک صورت گرفت؛

اخراج خبرنگاران از سالن سینمای جشنواره فیلم کودک

در اولین روز برگزاری سی امین جشنواره در یکی از سانس های نمایش «دزد و پری ۲» به کارگردانی حسین قناعت به دلیل آنچه نبود صندلی کافی عنوان شد، داوران کودک و نوجوان و خبرنگاران بومی و اعزامی از تهران از سالن اصلی اخراج شدند و مسئولان سالن اعلام کردند که اهالی رسانه برای پوشش خبری به اصفهان آمده اند نه تماشای فیلم های جشنواره!

به گزارش کودک پرس، عصر  دیروز نهم تیر ماه برای نمایش فیلم «دزد و پری ۲» به کارگردانی حسین قناعت در سالن شماره ۲ پردیس چهار باغ به دلیل ازدحام جمعیت و قرار ندادن جایگاه ویژه برای هیات داوران کودک و نوجوان، اعضای هیات داوران را از سالن خارج کنند. البته بعد از مدتی در سالن شماره ۴ برای هیات داوران صندلی خالی در نظر گرفته شد.

در ادامه به دلیل زیاد بودن آمار بلیت های فروخته شده، خبرنگاران را نیز از سالن نمایش فیلم به بیرون هدایت کردند و در مقابل اعتراض خبرنگاران، مسئولان سالن اعلام کردند که اهالی رسانه برای پوشش خبری به اصفهان آمده اند نه تماشای فیلم های جشنواره.

بعد از اخراج خبرنگاران از سالن سینما علیرضا رضاداد دبیر این دوره از جشنواره در جمع خبرنگاران معترض حاضر شد و سعی کرد تا مشکلات ایجاد شده در روند برگزاری این رویداد سینمایی را به گردن کمبود زمان برای برنامه ریزی ها و هماهنگی های دقیق تر بیندازد. رضاداد همچنین در پاسخ به اعتراض خبرنگاران اعلام کرد که بهتر است اهالی رسانه برای تماشای فیلم ها به سالن های بزرگتر بروند و از آمدن به پردیس چهارباغ امتناع کنند!

این اتفاق در حالی است که سال های زیادی این رویداد سینمایی در شهر اصفهان برگزار شده و دیگر جایی برای آزمون و خطا باقی نمانده است و قطعا چنین اشتباهات و چنین برخوردهایی نباید جایی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان داشته باشد. مسئولان جشنواره فیلم کودک در حالی مبادرت به فروش بلیت آثار به صورت پیش فروش کرده بودند که جایی برای داوران کودک و نوجوان و اهالی رسانه و منتقدان در نظر گرفته نشده بود.

تنها نکته مثبت در این میان اقدام فوری و به موقع احد میکائیل زاده مدیریت روابط عمومی جشنواره بود که ضمن دلجویی از خبرنگارانی که مورد بی احترامی مسئولان اصفهانی قرار گرفته بودند تأکید کرد که قطعا تا روز دوم دیگر خبرنگاران شاهد چنین مشکلاتی نخواهند بود و به راحتی با کارت های شان می توانند در تمامی سالن های سینما تردد کنند.

اما با همه این ها تمامی خبرنگاران و هنرمندان پیشکسوت به خوبی به خاطر می آورند که این رویداد سینمایی تا آخرین دوره ای که در شهر اصفهان برگزار شد نظم و ترتیب بسیار قابل تأمل تری نسبت به این دوره داشت و شاید به همین علت بود که بسیاری از هنرمندان و رسانه ها بعد از تفکیک جشنواره کودک و نوجوان از یکدیگر و برگزاری بخشی از این رویداد در شهر همدان انتقادات تندی را نسبت به آن اتفاق مطرح کردند و خواستار بازگشت مجدد جشنواره به موطن اصلی خود یعنی اصفهان شدند.

اما اینک با بی احترامی و نه بلند مسئولان اصفهانی به مدعوین تهرانی این برداشت صورت می گیرد که گویا ایشان از حضور تهرانی ها و اصلا برگزاری جشنواره در شهرشان راضی نیستند و شاید به همین علت است که شهرداری اصفهان برخلاف تمامی دوره های پیشین که برای هنرمندان و خبرنگاران تورهای متنوع گردشگری در نظر می گرفت اینک حتی یک تور گردشگری نیز برای مسافران تهرانی در نظر نگرفته است و از سوی دیگر هیچ اثری از تبلیغات جشنواره در سطح شهر اصفهان به ویژه حدفاصل فرودگاه تا هتلی که برای اسکان مهمانان تهرانی در نظر گرفته شده به چشم نمی خورد.

تمامی این اتفاقات در حالی است که پیش از این هنرمندان و اهالی رسانه به این دوره از جشنواره نگاهی امیدوارانه داشتند اما اولین روز برگزاری جشنواره تمامی امیدهای ایشان را ناامید کرد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار