189531
۲۸ آذر ۱۳۹۷

آخرین جزئیات کودک پیدا شده در تبریز

مدیر شیرخوارگاه احسان تبریز، آخرین وضعیت کودک پیدا شده در این شهر را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس ، زهرا باقری با تشریح آخرین وضعیت کودک پیدا شده در این شهر اظهار داشت: متاسفانه والدین این کودک او را در محله باسمنج تبریز در سرما بدون هیچ پوشش گرمایشی از قبیل پتو و لباس گرم رها کرده بودند.

 مدیر شیرخوارگاه احسان تبریز افزود: خوشبختانه شهروندان نوع‌دوست تبریزی از طریق کلانتری این کودک را به بهزیستی منتقل کردند.

باقری با اعلام اینکه حال این کودک مساعد است، یادآور شد: ابتدا این کودک به دلیل گرسنگی و قرار گرفتن در سرما بی‌قراری می‌کرد ولی بلافاصله پس از تحویل تحت آزمایش و مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و خوشبختانه مورد خاصی با توجه به زخمی شدن بدن یا صورتش مشاهده نشد.

مدیر شیرخوارگاه احسان از انتشار تصاویر کودکان بزه دیده انتقاد کرد و گفت: انتشار تصاویر این کودکان آسیب‌زا بوده و باید رسانه‌ها از انتشار آن خودداری کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص گفته بود: این کودک در ساختمانی مخروبه رها شده و به ‌سبب سقوط از پله‌ها صورت او کبود و خراش برداشته بود.

ارشدزاده با اعلام اینکه در کنار این کودک نامه‌ای وجود نداشت، تاکید کرده بود: چنانچه از خانواده‌ این کودک خبری نشد، برابر مقررات به‌ خانواده‌ای ایده‌آل واگذار می‌شود.

شب گذشته پسری ۸ ماهه‌ در محله باسمنج تبریز در کنار خیابان رها شده بود که توسط یک شهروند تبریزی و با کمک کلانتری این کودک به بهزیستی انتقال داده شد.

اضافه می‌شود، طبق ماده ۱۹ لایحه حمایت از کودکان هرکس با افشای هویت یا ارائه اطلاعات یا اسارت طفل و نوجوان بزه دیده یا در وضعیت مخاطره‌آمیز بودن وی یا تشریح جزئیات جرائم ارتکابی از طریق رسانه‌های گروهی و یا توزیع، تکثیر، انتشار و نمایش فیلم یا عکس و مانند آن که موجب تجری دیگران شود همچنین اشاعه جرم یا آموزش شیوه ارتکاب آن موجب بروز هرگونه ضرر یا آسیب به طفل و نوجوان یا خانواده وی شود، به مجازات درجه هشت محکوم می‌شود.

تبصره: هرگاه توزیع، انتشار و نمایش فیلم یا عکس و مانند آن به صورت محدود و به منظور استفاده علمی یا در جهت مصالح کودک یا کمک به او باشد همچنین سایر موارد با تشخیص قاضی از شمول این ماده مستثنی است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار