189115
۲۵ آذر ۱۳۹۷

حمایت از ایتام به زندگی‌ام برکت داد

«م. ج. ک» یک ایرانی مقیم کاناداست که سرپرستی ۱۲۵ کودک یتیم منطقه سیستان را بر عهده گرفته و معتقد است از روزی که حمایت از ایتام را آغاز کرده، زندگی‌اش برکت خاصی گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، «م. ج. ک» یک ایرانی مقیم کاناداست که سرپرستی ۱۲۵ کودک یتیم منطقه سیستان را بر عهده گرفته و معتقد است از روزی که حمایت از ایتام را آغاز کرده، زندگی‌اش برکت خاصی گرفته است.

این حامی نیکوکار هم‌زمان با مهاجرت به خارج از کشور، شروع به آموختن علم گیاهان دارویی به‌‌صورت دانشگاهی کرد و موفق به دریافت مدرک دکترا در رشته طب سوزنی و گیاهان دارویی از کانادین کالج هولستیک شد.

وی سال ۱۳۸۵ با تماشای برنامه جشن رمضان و خانواده، به فکر حمایت از ایتام افتاد؛ به‌طوری ‌که در ابتدا حمایت ۵۰ نفر از ایتام شهرستان زهک را بر عهده گرفت و بعدها با مشاهده برکات معنوی آن و روحیه‌ای که به ارمغان آورده بود، این تعداد را به ۹۰ کودک یتیم از شهرستان زهک و ۳۵ نفر از شهرستان نیمروز افزایش داد.

این حامی نیکوکار، اینک برای کودکان یتیم دانش‌آموز، بسته تحصیلی تهیه می‌کند، به ایتام نوعروس جهیزیه می‌دهد، سبد کالای رمضان فراهم می‌کند و در ایام نوروز، برای کودکان یتیم پوشاک عید خریداری می‌کند.

همچنین یکی از کتب وی به رشته تألیف درآمده است که «‌جهان هستی، عالم طبیعت، طب سنتی، طب سوزنی و گیاهان دارویی» نام دارد و عواید حاصل از فروش آن را با شعار «برای کودکان سرزمینم ایران» اختصاص داده است.

 

حمایت‌ها و خدمات ارزشمند این حامی نیکوکار به خانواده‌های ایتام این منطقه به‌گونه‌ای است که کودکان وی را مانند پدر دوست می‌دارند و خانواده‌های بهره‌مند نیز ثناگوی او هستند.

تعمیر و بازسازی کامل منزل مسکونی سه خانوار مددجو به ارزش ۲۲ میلیون تومان، ساخت یک واحد مسکونی شهری به ارزش ۴۰ میلیون تومان که از این مبلغ ۵۰ درصد آن یعنی معادل ۲۰ میلیون تومان توسط وی در حال پرداخت است، اهدای دو دستگاه تلویزیون ۳۲ اینچ برای ایتام تحت حمایت، اهدای دو دستگاه تبلت برای فرزندان معنوی، اعطای یک دستگاه لپتاپ برای خانواده دانشجوی تحت حمایت، اهدای یک دستگاه یخچال ۲۵ فوت برای خانواده تحت حمایت، خرید یک دستگاه دوچرخه به ارزش ۵۰۰ هزار تومان برای یتیم تحت حمایت تنها بخشی از خدمات این حامی نیکوکار مقیم خارج از کشور به ایتام شهرستان زهک است.

 

این حامی نیکوکار گفت: برنامه ما کمک‌رسانی در حد توان مالی است که الحمدلله تا به‌ حال خداوند یاری کرده است. کمک‌هایی که توسط دولت به نیازمندان می‌شود کافی نیست.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه طور می‌شود آحاد جامعه را به‌ویژه خیران، به موضوع احسان و نیکوکاری تشویق کرد، افزود: خیران وظیفه خود را انجام می‌دهند و فقط باید اطلاع‌رسانی شود.

این حامی نیکوکار ادامه داد: تمام عواید فروش کتابم به نفع فرزندان بی‌سرپرست و خانواده‌های نیازمند است که صرف اهداف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی آن‌ها می‌شود.

 

م.ج. ک در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه اثراتی از این فعالیت‌ها در زندگی‌اش حس کرده، اظهار کرد: این اقدام برکات معنوی بسیار زیادی به ارمغان آورده است؛ ما از شادی بچه‌ها روحیه می‌گیریم.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار