188578
۲۰ آذر ۱۳۹۷

کمیته دوستداران کودک نظام پزشکی همدان تشکیل شد

کمیته دوستداران کودک نظام پزشکی همدان با هدف کمک به کودکان محروم و نیازمند درمان فوری تشکیل شد.

به گزارش کودک پرس ، کمیته دوستداران کودک نظام پزشکی همدان با هدف کمک به کودکان محروم و نیازمند درمان فوری تشکیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تشکر از دکتر پزشکی برای پیشقدم شدن در حمایت از کودکان نیازمند به درمان فوری اظهار کرد: بخش زیادی از جمعیت بیماران بعد از درمان اولیه بیماری خود با مسائلی مواجه می‌شوند که تاثیر بسیاری در زندگی فرد و خانواده وی به وجود می‌آورد.

سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به کنترل بسیاری از بیماری‌ها در سال‌های اخیر گفت: بیشترین حجم مشکلات بیماران ما مربوط به مواردی است که به درمان بیمار در کودکی به خوبی توجه نشده و امروزه با مشاهده این موارد همه جامعه پزشکی برای بهبود وضعیت فعلی آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی، خیرین سلامت و جمعیت هلال احمر زمینه فعالیت دوستداران کودک را دارد پیشنهاد کرد که اقدامات اولیه برای راه‌اندازی کمیته دوستداران کودک شروع و سپس در مورد چگونگی فعالیت تصمیم‌گیری شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام آمادگی خود و دانشگاه برای همکاری با دوستداران کودک ابراز امیدواری کرد که دوستداران ‌کودک با اولویت‌بندی موضوعات مربوط به کودکان تلاش کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان نیز اظهار کرد: این کار با تلاش دکتر پزشکی آغاز شد و در این مجموعه انجمنی در قالب کمک‌های درمانی شکل می‌گیرد.

علیرضا مدرکیان با بیان اینکه بزرگترین گروه‌های پیشتاز در کارهای خیریه گروه‌های پزشکی هستند، گفت: هدایت شده نبودن این موضوع در مواردی موجب دیده نشدن خیرخواهانه جامعه پزشکی با نمود بیرونی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه پزشکی خدمت‌رسانی به این امور علاقمند هستند.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان مجمع خیرین سلامت را از پیشتازترین مجامع سلامت کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجمع خیرین سلامت استات همدان بتوانیم در قالب این انجمن پزشکان به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

وی از پزشکان کودکان همدان با اشاره به شکل‌گیری کمیته در سازمان نظام پزشکی گفت: مشارکت پزشکان و کادر بهداشت و سلامت در امور خیریه همواره مورد توجه بوده است و در جلساتی با دوستداران کودک ایجاد شبکه دوستداران کودک برای حمایت از کودکان محروم پیشنهاد شد و سازمان نظام پزشکی بهترین گزینه برای تحقق این موضوع بود.

مدرکیان کارهای اجتماعی در جهت خدمات اجتماعی با کمک معاونت اجتماعی دانشگاه را بسیار با اهمیت خواند و قسمت‌هایی که برای این موضوع اعلام آمادگی کردند را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل انجمنی مستقل یا کمیته‌ای در سازمان نظام پزشکی پیشنهاد شده است، اظهار کرد: با راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی پوشش کودکان نیازمند برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان به برخی مشکلات درمانی کودکان در حوزه‌های توانبخشی و کلینیکی افزود: مجموعه توانبخشی دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از نظرات صاحبنظران دانست و خاطرنشان کرد که کودکان ناتوان مالی که نیاز به درمان فوری دارند در اولویت رسیدگی هستند.

بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان نیز با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کمک‌های مردمی را به مراجع جهانی اطلاع‌رسانی می‌کنند پیشنهاد کرد که جمعیت هلال احمر کمک‌کننده کمیته دوستداران کودک است و تمام موارد اهدا شده طبق نظر اهداکننده صرف می‌شود و اعداد جهانی می‌شود.

توجه کمیته دوستداران کودک به حوزه پیشگیری در کنار درمان کودکان نیازمند، اولویت‌بندی مشکلات کودکان برای اقداماتی ماندگار، بیماری‌های ژنتیک، اختلالات اسکلتی و اوتیسم، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی برای گردآوری مشکلات کودکان استان، در حوزه زنان و مامایی و حوزه تشخیص دوران بارداری، بررسی کودکان با نیازهای ویژه از دیگر موارد مطرح شده توسط پزشکان حاضر در جلسه بود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار