موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
188218
۱۷ آذر ۱۳۹۷

پیوستن سازمان انتقال خون ایران به کمپین جهانی نجات زینب دو ساله

جست‌وجو در بانک‌های اطلاعاتی گروه‌های خون نادر ایران برای یافتن خون سازگار با زینب، کودک دو ساله‌ای که مبتلا به سرطان است، آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، به دنبال فراخوان یک موسسه غیر انتفاعی در آمریکا، یک کمپین جهانی برای کمک به یک کودک دو ساله به نام زینب موقال مبتلا به سرطان به جریان افتاده است. او برای درمان به اهدای گروه خونی بسیار کمیاب نیاز دارد. گروه خون این کودک یکی از نادرترین انواع گروه‌های خونی است و این مساله روند درمان او را با مشکل رو به رو کرده است.

مسئولان این کارزار می‌گویند که حدود هزار نفر تاکنون آزمایش شدند، اما فقط سه نفر از آن‌ها گروه خون مناسب برای انتقال به زینب را دارا هستند. پزشکان می‌گویند برای درمان سرطان او حداقل به ده نفر اهدا کننده خون نیاز است.

اوایل امسال پزشکان تشخیص دادند که زینب به بیماری نوروبلاستوما مبتلاست. این سرطان تهاجمی و بسیار نادر اغلب در نوزادان و کودکان خردسال دیده می‌شود.

موسسه غیرانتفاعی One Blood که در حال جست‌وجو برای یافتن اهدا کننده خون است می‌گوید که زینب در طول درمان سرطان نیاز به تزریق خون دارد .چیزی که زینب را از بقیه متفاوت کرده است، فقدان یک آنتی ژن به نام Indina B است که اغلب افراد عادی آن را در گلبول‌های قرمز خود دارند.

فقط افرادی ممکن است بتوانند اهدا کننده خون باشند که اصلیت پاکستانی، هندی یا ایرانی داشته، یعنی هم پدر و هم مادرشان اهل این سه کشور باشد و گروه خونی آن‌ها O یا A باشد، اما در این جمعیت‌ها هم فقط چهار درصد این افراد ممکن است دارای خون بدون آنتی ژن Indian B باشند.

 

 

 

 

منبع: ایران پزشک

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار