187810
۱۴ آذر ۱۳۹۷

تأكيد مؤسسه «هیپو» ژاپن برای همكاری با ايران در زمينه آموزش كودک و نوجوان

در دیدار رايزن فرهنگی ايران با مسئولان مؤسسه هیپو در ژاپن، بر همکاری در حوزه کودکان و نوجوانان تأکید شد.

به گزارش کودک پرس ، حسين دیوسالار، رایزن فرهنگی ايران در ژاپن در ادامه توسعه همکاری با مؤسسات فرهنگی اين كشور، روز سه‌شنبه 13 آذرماه با ريیس مؤسسه هیپو (hippo) و همچنین مسئول ارتباطات بین‌الملل این مؤسسه دیدار كرد. در اين ديدار در خصوص همکاری‌های فرهنگی با تمرکز بر موضوعات مرتبط با کودکان و نوجوانان تأکید شد.

در ابتدای این دیدار، دیوسالار گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی كشورمان در ژاپن، اقدامات مرتبط با کودکان و نوجوانان از سوی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری هفته‌های دوستی کودک ايران با کشورهای مختلف، ارايه داد.

وی همچنين به موضوع زبان فارسی هم اشاره و آمادگی رایزنی فرهنگی ايران برای آموزش این زبان در میان زبان‌های مؤسسه هيپو را اعلام کرد.

در ادامه هیروکی تاناکا که مسئولیت موسسه هيپو در زمینه کودکان و نوجوانان را به عهده دارد، گفت: این مؤسسه با هدف آشنا كردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ‌های ملت‌های مختلف فعالیت می‌كند و ضمن برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی، در خصوص آموزش زبان‌های مختلف و همچنین برنامه‌ریزی برای میزبانی خانواده‌ها در دوره‌های مختلف برای آشنایی کودکان با فرهنگ‌های متنوع فعالیت می‌كند.

 

در این دیدار همچنين در خصوص برگزاری هفته دوستی کودک ایران و ژاپن با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ايران، تبادل نظر صورت پذیرفت.

 

 

 

 

منبع:‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار