187044
۰۸ آذر ۱۳۹۷
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:

۱۵۲۶ کودک آذربایجان‌شرقی رفع سوءتغذیه شدند

جعفری با اشاره به اجرای طرح «همسفره» از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: یک هزار و ۵۲۶ کودک دچار سوءتغذیه از کمک‌های این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم جعفری با اشاره به اینکه یک میلیارد و 236 میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است، افزود: یک هزار و 526 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکل آنها را برطرف کنیم. وی با بیان اینکه از مجموع کودکان دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد 464 نفر در مناطق محروم استان سکونت دارند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 میلیون تومان از طریق کمک های مردمی و 985 میلیون تومان اعتبار دولتی برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

جعفری با دعوت از خیران آذربایجان شرقی برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه، ابراز کرد: طرح «همسفره» به منظور کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اجرا می‌شود تا با یاری خیران، سبد غذایی مورد نیاز تهیه شده و در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 420 نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خارج شد، گفت: سال گذشته با کمک خیران استان 16 هزار و 380 سبد غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه توزیع شد.

وی با اعلام اینکه 336 کودک مبتلا به سوء تغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند، افزود: سرانه پرداختی به ازای هر کودک به صورت ماهیانه 92 هزار تومان است که به کارت‌های بانکی آنها واریز می شود تا نسبت به تهیه اقلام پروتئینی از فروشگاه های تعیین شده اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا می شود.

جعفری با اشاره به نحوه مشارکت خیران آذربایجان شرقی در طرح همسفره، تاکید کرد: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت همسفره امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه حداقل 92 هزار تومان را تقبل کنند.

 

 

 

 

منبع: آناج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار