187024
۰۸ آذر ۱۳۹۷
رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو:

حفظ حقوق کودکان با توجه به مسایل نظری و عملی توأمان محقق می‌شود

رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو گفت: برای دستیابی به بالاترین حد از حفظ حقوق کودکان و نوجوانان باید مسایل عملی و نظری به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، فلیپ جفر رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک گفت: کنفرانس امروز برای ابراز تعهد به حمایت از حقوق کودکان است.

جفر گفت: از زمانی که مسئولیت حقوق کودکان را بر عهده گرفتم موضوع حفظ حقوق کودکان به عنوان یک دغدغه در دستور کارم قرار گرفت و در این رویکرد بین رشته ای ما یک برنامه تحقیقاتی تعریف کردیم و مطالعات بسیاری را در دستور کار قرار دادیم

وی ادامه داد: دلیل این موضوع این است که نظریه و عمل کنار هم مهم است و مشارکت نهادی ابنا بشر به ما کمک کرد و هم اکنون در این عرصه قرار داریم زیرا ۴۸ کشور عضو این فعالیت داوطلبانه قرار دارند.در سال ۲۰۱۷ تلاش کردیم تا به بیش از صدها هزار کودک به خصوص ۷۵ هزار کودک و نیروی کار موضوعات تخصصی را اموزش داده ایم.

 

رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو گفت: آنچه در حوزه عدالت مهم است این است که ایا کودکان قربانی هستند یا مجرم و خاطی.تجربه نشان می دهد اینها بیشتر اسیب پذیر هستند البته در بطن نظام های عدالتی گاهی شاهد این بودیم که نگاه های متفاوت تری به کودکان داشته اند زیرا انها بعضی وقتها به دادرسی های عادلانه دسترسی ندارند.

فلیپ جفر افزود: فرایند دادرسی فرایندی است که کودکان در ان حضور ندارند و معتقدیم که فعالیت اصلی نظام های قضایی باید به این سمت برود که دسترسی به فرایندی عادلانه برای همه را فراهم کند.

وی افزود: انچه اهمیت دارد بحث احیای عدالت است همه جامعه باید تلاش کند تا مشکلات و ایرادات مسیر دادرسی عادلانه را ارتقا بخشند.

 

فیلیپ گفت: در بطن فلسفه اسلامی هم این موضوع وجود دارد که کودکان مهم بوده‌ و از اهمیت برخوردارند. ایران در واقع با پذیرش کنوانسیون حقوق کودکان و اصلاحات ماهوی قوانین خودش در حوزه جزایی نشان از پیشرو بودن و پیشگاه بودن را دارد. پیشرفتهای بسیار مهمی رخ داده است و ابتکار در میزبانی این مشست نشان از نقش ایران در بهره برداری از این فرصت دارد. رویکردی که هم مرکز تحقیقات حقوق کودک و هم موسسه ابنا بشر در دستور کار دارد تلاش برای دسترسی کودکان به عدالت است و از سال ۲۰۱۵ این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: تجربه ما نشان وی دهد که گردهمایی کارشناساین و محققان و سیاست گذاران یک روش جدید برای برانگیختن سوالات جدید و رسیدن به نقطه مورد نظر است. فرصت های پیش رو که به واسطه توسعه ارتباطات جهانی در اختیار ماست کمک خواهد کرد تا موانع فیزیکی برقراری ارتباطات از میان برداشته شود و ارتباطات همه افراد دخیل در موضوع کودکان بتوانند بیشتر با یکدیگر ارتباط بگیرند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار