186848
۰۷ آذر ۱۳۹۷

نجات کودک ناشنوا پس از سقوط از ارتفاع ۱۲ متری

کودک بازیگوش که از ارتفاع ۱۲ متری سقوط کرده و بین درز۲ دیوار گرفتار شده بود، در عملیاتی پیچیده از سوی آتش‌نشانان نجات یافت.

به گزارش کودک پرس ، این حادثه شامگاه جمعه در یک تالار عروسی در تهرانسر اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که والدین پسری شش‌ساله که ناشنوا بود بعد از آنکه فهمیدند او مفقود شده با آتش‌نشانی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. با حضور آتش‌نشانان در محل، جست‌وجوها برای یافتن پسر مفقود شده آغاز شد. آنها با بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته پی بردند پسر خردسال به پشت‌بام ساختمان 5 طبقه رفته است. با این حال وقتی آتش‌نشانان به پشت‌بام رفتند اثری از پسربچه پیدا نکردند. در این شرایط بود که فرضیه سقوط او مطرح شد. آتش‌نشانان در ادامه دریافتند که پسر خردسال بین درز دیوار تالار با ساختمان مجاور گیر کرده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. به این ترتیب عملیات نجات آغاز شد.

اکبر اصالتی، افسر آماده منطقه 4 عملیات آتش‌نشانی تهران با اشاره به وضعیت شنوایی و عدم‌تکلم کودک که کار را برای آتش‌نشانان دشوار می‌کرد، گفت: نیروهای عملیات با رعایت نکات ایمنی در یک عملیات حساس و دقیق به شکافتن قسمت‌هایی از منزل مسکونی در طبقه همکف پرداختند و توانستند در جریان عملیاتی نفسگیر به کودک دسترسی پیدا کنند و وی را که دچار آسیب از ناحیه سر و دست‌ها شده بود زنده و هوشیار نجات دهند.

 

 

 

 

منبع: همشهری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار