185972
۲۸ آبان ۱۳۹۷

هنگ مرزی اترک پنج هزار جلد کتاب بین دانش‌آموزان توزیع کرد

رییس اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان از توزیع پنج هزار جلد کتاب با موضوع کودک و نوجوان بین دانش‌آموزان مناطق مرزی و برخی نقاط شهری حوزه فعالیت این یگان نظامی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سرگرد جواد کارکن افزود: این کتاب ها از سال 95 تا زمان حاضر و به مناسبت های مختلف بین دانش آموزان روستاهای مناطق مرزی و برخی نقاط شهری دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه، به صورت رایگان توزیع شده است.
وی، هدف از توزیع این اقلام فرهنگی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه در جامعه بویژه مرزنشنیان اعلام کرد و گفت: هزینه 80 درصد این کتاب ها که هر یک از 15 هزار تا 70 هزار ریال قیمت دارد، از محل مشارکت های خیرین و 20 درصد نیز از اعتبارات فرهنگی مرزبانی تامین شده است.

سرگرد کارکن اضافه کرد: از مجموع کتاب های توزیع شده، یک هزار جلد آن از ابتدای امسال تا الان بوده که 200 جلد آن در هفته کتاب و کتابخوانی (24 تا 30 آبان) در اختیار اداره کتابخانه های عمومی گنبدکاووس برای توزیع بین کتابخانه های عمومی این شهرستان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: هنگ مرزی اترک تنها ارگان نظامی است که به این کار فرهنگی اقدام نموده تا به نوعی همیار دیگر دستگاه های فرهنگی منطقه، برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار