185613
۲۲ آبان ۱۳۹۷
معاون استاندار اردبیل؛

قصه، ابزاری برای آموزش مهارت‌های زندگی به نسل کودک و نوجوان است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: قصه‌گویی، امکانی برای آموزش مهارت‌های زندگی و ابزاری سازنده برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انسانی به نسل کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، علی نواداد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در آیین پایانی مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی با اشاره به نقش قصه‌گویی در انتقال آموزه‌ها با شیوه‌های هدف‌مند و غیرمستقیم، اظهارداشت: قصه‌گویی هنری است که خوشبختانه درجامعه ما پابرجاست و قصه‌های مادران این سرزمین در ذهن و اندیشه تمامی نسل‌های این سرزمین به یادگارمانده است.

وی در ادامه، قابلیت‌های قصه در آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال آموزه‌های اخلاقی به مخاطبان را یادآور شد و گفت: همین آگاهی‌هاست که مفاهیم ارزشمندی چون: نوع‌دوستی، هم‌گرایی و هم‌زیستی و دوستی با طبیعت را به نسل کودک و نوجوان منتقل می‌کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در عین حال نگاهی به گسترش فضاهای مجازی و افزایش گستره‌ی رسانه‌های دیداری و شنیداری داشت و با بیان این موضوع که جشنواره‌های قصه‌گویی کانون پرورش فکری می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای برطرف‌سازی آسیب‌های ناشی از آن فراهم‌کند، ابراز امیدواری کرد که با کمیت و کیفیت‌بخشی افزون‌تر به این رویداد فرهنگی، بسترهای مناسبی  برای تحکیم بنیان خانواده  با تکیه بر فرهنگ بومی و محلی فراهم شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار