موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185496
۲۲ آبان ۱۳۹۷

«یکی بود یکی نبود» زندگی توران میرهادی در سینماهای کشور

فیلم مستند «یکی بود یکی نبود» درباره زندگی توران میرهادی و روند تحول در ادبیات کودک تا پایان آبان‌ماه در سینماهای کشور اکران می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «یکی بود یکی نبود» فیلم مستندی درباره زندگی توران میرهادی و روند تحول در ادبیات کودک به تهیه‌کنندگی و کارگردانی غلامرضا کتال است که اکران آن در سینماهای کشور در قالب مجموعه فیلم‌های مستند «چهره‌های ایرانی» از سوی موسسه سینماهای هنر و تجربه از دوم آبان‌ماه 1397 شروع شده و تا 29 آبان‌ماه ادامه دارد.

این فیلم در تاریخ‌های دوم، دهم، بیستم، بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و نهم آبان‌ماه در موزه سینما، خانه هنرمندان، پردیس هویزه مشهد، پردیس گلستان شیراز، هنر و تجربه بابل و تماشاخانه پارس کرمان در ساعت‌های مختلف اکران می‌شود.

پژوهش، تصویربرداری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده غلامرضا کتال، و موسیقی انتخابی آن «نوروز تو راه» و «عروسک جون» از آلبوم رنگین‌کمان اثر ثمین باغچه‌بان است.

تصویربرداری این مستند 78 دقیقه‌ای در سال‌های 1383 و 1384 انجام شده و لیلا عالمی ترجمه گفتار به انگلیسی را برعهده داشته است. همچنین آهنگسازی و صداگذاری این فیلم را محمدعلی رفیع و تدوین آن را فرید دغاغله انجام داده است. و شورای کتاب کودک، موسسه فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و آرشیو مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در تهیه آن همکاری داشته‌اند.

شایان ذکر است پیش از این نیز فیلم مستند «توران خانم» که نگاهی به زندگی و فعالیت‌های توران میرهادی داشت، به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان»  در خرداد و تیر 1397 به صورت اینترنتی اکران شد.

 

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار