18451
۳۰ خرداد ۱۳۹۶

استعدادهایی که به موقع کشف می شوند …

تعدادی از کودکان و نوجوانان اصفهانی خود را به ستاد مرکزی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان رسانده اند تا خودی نشان دهند و به عنوان داور جشنواره به کار گرفته شوند.

به گزارش کودک پرس،  تعدادی از کودکان و نوجوانان اصفهانی خود را به ستاد مرکزی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان رسانده اند تا خودی نشان دهند و به عنوان داور جشنواره به کار گرفته شوند.

با پدر و مادرشان برای مصاحبه تخصصی هنر آمده اند اما کارها را از سیر تا پیاز، بچه ها به تنهایی انجام می دهند، مثلا اگر قرار است فرمی پر شود همین کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۵ ساله، خود آن را تکمیل خواهند کرد. به قول یکی از پدرها، اینجا پدر و مادرها تنها نقش راننده آژانس را ایفا می کنند!

معظم مدیر کمیته داوران جشنواره سی ام می گوید: در ابتدا حدود ۳۵۰ نفر برای آزمون کتبی نان نویسی کردند، از ان تعداد ۱۴۵ نفر به مصاحبه حضوری دعوت شدند و در نهایت قرار است ۶۶ کودک و نوجوان برای داوری فیلم های جشنواره انتخاب شوند.

او می گوید: در این بین ۳۰ داور کودک در رده سنی ۹ تا ۱۲ سال، ۳۰ داور نوجوان در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۶ نوجوان با تسلط بر زبان انگلیسی در بخش داوران بین المللی برگزیده خواهند شد.

صبا احمدی، گزارشگر جشنواره است، با میکروفنی در دست، با دعوت شدگان به مصاحبه، گفت وگو می کند.

صبا که ۱۵ ساله است، می گوید: دو سال داور جشنواره بوده ام و یک سال خبرنگار جشنواره حالا هم گزارشگری جشنواره را انجام می دهم. بچه هایی که اینجا می آیند باید بتوانند فیلم ها را به خوبی داوری کنند، این بچه ها دیگر نماینده سینما هستند.

او در ادامه می گوید: حضور در این جشنواره فضای تفریح هم است، بچه ها در مدت جشنواره با اینکه بسیار سرشان شلوغ خواهد بود، اما به هیچ وجه خسته نمی شوند، چون در جشنواره به آنها خوش می گذرد.

این گزارشگر نوجوان جشنواره، خوشحال است که جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان بار دیگر  به اصفهان برگشته و می گوید: اینکه نظر خودمان را در مورد فیلم ها می دهیم و حق انتخاب به صورت مستقل را داریم، حس خوبی بهمان می دهد.

دانیال خورزو، ۱۱ ساله است به گفته خودش ۶ روز مانده به تولدش، می گوید پدرش کارگردان فیلم های تلویزیونی و سینمایی است. فیلم های کودک می بیند، انیمیشن لاک پشت های نینجا و بنتن را خیلی دوست دارد، در آینده می خواهد فضانورد شود، می گوید: دوست دارم داوری در جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تجربه کند و با فضای اینگونه جشنواره ها بیشتر و از نزدیک آشنا شوم.

پسربچه دیگری که عادل افکار نام دارد، با لباس های مرتب و زرد رنگش در گوشه ای از سالن همراه مادر و برادرش منتظر نوبت مصاحبه اش است، ۱۲ ساله است و اولین بار است که برای مصاحبه داوری جشنواره آمده است. می گوید: از طریق بنرهای تبلیغاتی سطح هر از این موضوع آگاه شدم. بسیار به بازیگری و سینما علاقه دارم، فیلم های کودک و انیمیشن زیاد می بینم.

مادرش می گوید: نقاشی و موسیقی کار می کند و بدون اینکه کلاس نقاشی رفته باشد کاریکاتور می کشد، کلا علاقه خاصی به هنر دارد.

عادل هم در ادامه می گوید: اگر مصاحبه قبول شوم، وارد عرصه داوری و بازیگری خواهم شد و مطمئنا دوران جدیدی را آغاز خواهم کرد.

نیما سنایی، پسر بچه دیگری در کنار مادرش ایستاده و با دقت به دیگر رقیبان نگاه می کند، ۱۲ سال دارد و می گوید هم خودش و هم خانواده اش دوست داشته اند برای داوری تست بدهد.

نیما در حالی که بی هدف دست هایش را به پشتش می برد و جلوی صورتش قرار می دهد، می گوید: فیلم ها و سریال های ایرانی زیادی را دیده ام. هر فیلم را هم معمولا سه تا چهار بار می بینم،  گاهی وقت ها انقدر بیکار بوده ام که یک فیلم را برای بار پنجم نگاه کرده ام. بهترین فیلمی را که دیده ام احمق و احمق تر بوده است، کلاس انگلیسی و فرانسه هم می روم، کتاب هم زیاد می خوانم و مانند فیلم ها ممکن است یک کتاب را چندین بار بخوانم. یکبار که کتاب های کتابخانه ام را شمردم ۱۶۶ کتاب آنجا بود که همه انها را خوانده بودم.

امین نوروزی تازه از اتاق مصاحبه خارج شده است، استرس زیادی دارد و می پرسد نتایج چه زمانی اعلام می شود، می گوید قسمت دوم مصاحبه ام را عالی انجام دادم اما قسمت اول زیاد هم خوب نبود؛ ۱۵ ساله است و دو سال برای حضور در جشنواره و داوری در جشنواره پیگیر بوده است.

این نوجوان اصفهانی می گوید: عاشق داوری هستم و نقد و انتقاد و داوری و عدالت را خیلی دوست دارم، مثلا بادیگارد، شهر موش های ۲ و عملیات مهد کودک را نیز نقد کرده ام.

او می گوید: خانواده ام برخلاف من علاقه خاصی به کارگردانی، فیلم و سینما ندارند اما هیچ وقت جلوی من را برای اینکار نگرفته اند.

گفتنی است؛سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار