184452
۱۳ آبان ۱۳۹۷

برپایی نمایشگاه‌ کتاب ویژه دانش‌آموزان در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی

همزمان با ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، نمايشگاه‌ کتاب و پوستر با موضوع دانش‌آموز و نوجوان برپا شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با 13 آبان و روز دانش‌آموز، کتابخانه‌هاي وابسته به آستان‌ قدس‌ رضوي در مشهد و شهرستان‌ها، نمايشگاه‌ کتاب و پوستر با موضوع دانش‌آموز و نوجوان برپا کردند.

معاون امور کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌برپایی نمایشگاه‌ کتاب ویژه دانش‌آموزان در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی قدس ‌رضوی گفت: به مناسبت یوم‌الله 13 آبان نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار با موضوع روز دانش‌آموز، استکبار جهانی، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در کتابخانه‌هاي وابسته به آستان‌ قدس‌ رضوي در مشهد و شهرستان‌ها دایر شده است.

حسین خسروی این نمایشگاه‌ها را تلاشی فرهنگی برای ارج نهادن به روز دانش‌آموز و پرداختن به تاریخچه نام‌گذاری این روز دانست و اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها، اشاره به مجاهدت‌هایی است که در چنین روزی در سال 1358 در عملیات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست جوانان و نوجوانان پیرو خط امام خمینی(ره ) انجام گرفت.

وی افزود: در برخی از این کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه مسجد امام رضا(علیه‌السلام) واقع در کوی امیرالمومنین(علیه‌السلام) مشهد، نمایشگاهی با عنوان «هنر دانش‌آموزی» دایر شده که بیش از 70 جلد کتاب مربوط به مهارت‌های دانش‌آموزی، مطالعه مفید و موفقیت در امتحانات و تحصیل، به نمایش درآمده و قابل امانت به مراجعین است.

 

خسروی «تسخیر لانه جاسوسی»، «پانصد نکته برای محصلین»، «راز موفقیت از دبیرستان تا دانشگاه»، «هنر دانش‌آموزی»، «مهارت‌های تحصیلی و تنظیم وقت برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان»، «دانستنی‌های دانش‌آموزی»، «کتاب جامع انتخاب رشته»، «دانش‌آموز یک دقیقه‌ای» را از جمله کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه اعلام کرد.

وی همچنین، به یکی از نمایشگاه‌های برون‌شهری آستان ‌قدس‌ رضوی اشاره و تصریح کرد: كتابخانه امام رضا(علیه‌السلام) شهرستان تربت حیدریه نیز نمايشگاهی از کتاب‌های چاپی و پوستر با عنوان «13‌آبان، آغاز یک پایان» برپا کرده است.

 

معاون امور کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی یادآور شد: این نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته، در کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار