موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184157
۱۲ آبان ۱۳۹۷

ماهنامه قرآنی «باران» منتشر شد

تازه‌ترین شماره از ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ویژه مخاطبان نوجوان منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» که دویست و هفتادونهمین شماره آن در آبان‌ماه منتشر شده، به عناوینی همچون مهارت‌های زندگی، یاد یاران، ستاره‌ها، همراه آفتاب، چشم‌انداز، شاخه نور، نوجوانانه، نقد انیمیشن و کارگاه داستان اختصاص یافته است.

یکی از مطالب خواندنی این کتاب مربوط به صفحه سواد رسانه‌ای است که به تفاوت فیلم‌های سینمایی با بازی‌های دیجیتال پرداخته است، مصطفی ضابط کارشناس رسانه و فضای مجازی در این باره معتقد است؛ ما وقتی پای یک فیلم سینمایی می‌نشینیم، با شخصیت اصلی فیلم همزادپنداری می‌کنیم؛ وقتی احساس خوبی به شخصیت اصلی دست می‌دهد، ما هم آن احساس را تجربه می‌کنیم. وقتی صحنه غم‌انگیزی اتفاق می‌افتد، ما هم ناراحت می‌شویم و شاید حتی گریه کنیم، اما وقتی پای بازی دیجیتالی می‌نشینیم، خودپنداری می‌کنیم؛ چرا که خودمان هستیم که بازی را جلو می‌بریم و در خیلی از مواقع این ما هستیم که تعیین کننده مسیر داستان بازی هستیم.

«اربعین در کنار تو» داستانی به قلم فاطمه نفری و تصویرگری الهام درویش است. این داستان مربوط به نوجوانی است که همراه با هم‌کلاسی‌هایش قصد سفر به کربلا را دارد و سعی دارد رضایت مادرش را جلب کند.

 

«جا ماندگان کربلا» پیشنهادهایی را به دانش‌آموزانی ارائه کرده که به دلیل همزمانی ایام اربعین حسینی در کربلا حضور داشته باشند، «عکس بگیریم»، «هدیه بدهیم»، «پیاده‌روی کنیم» و «کتاب بخوانیم» از جمله این پیشنهادهاست که می‌توان در روز اربعین در شهر و محله خود انجام داد.

«تولد یک کتاب» به چگونگی مراحل صحافی کتاب پرداخته است، در فرهنگ ایرانی و اسلامی، به کسی که کاغذ می‌ساخت و یا ورق کاغذ را به اندازه‌های گوناگون می‌برید، «وراق» می‌گفتند. قرن هشتم و نهم هجری را می‌توان عصر طلایی هنر صحافی و جلدسازی در ایران به شمار آورد. کارهای این دوره بیشتر روی پوست بز، به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز انجام می‌شد. بعد از اختراع چاپ توسط گوتنبرگ با رونق بیشتر بازار نشر، بازار صحافی نیز گرم شد. بعضی از صحافان هنرمندانه به این کار می‌پرداختند و حتی گاهی جلد کتاب را از محتوای آن ارزشمند‌تر می‌ساختند.

«انگشتان یک دست»، «کافه شعر»، «نوجوان یعنی»، «دوباره جوانه می‌زنیم»، «مرخصی»، «دریای مهربان» و «سیصد و سیزده» دیگر مطالب خواندنی این ماهنامه قرآنی و ادبی را شامل می‌شود.

 

یادآور می‌شود، ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» به صاحب امتیازی سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرمسئولی غلامرضا عادل و سردبیری سیدمحمدکاظم موسوی متقی به قیمت ۶ هزار تومان منتشر می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار