موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
183715
۰۹ آبان ۱۳۹۷
عضو هیات مدیره انارستان خبر داد:

توزیع یک میلیون و ۵۰۰هزار سیمکارت کودک و نوجوان

عضو هیات مدیره انارستان با اشاره به توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار سیمکارت گفت: انارستان سیمکارت‌ها را به شرط راضی بودن والدین، همراه دریافت مدارک از اولیا و فرزندان در اختیار آنها قرار می دهند که خدماتی نظیر مکالمه، پیامک و اینترنت را در فضایی امن به افراد ارائه می‌شود. ​

به گزارش کودک پرس ، با توجه به رشد تکنولوژی و ایجاد فضای باز اطلاعاتی، دسترسی کودکان و نوجوانان به این اطلاعات در فضای مجازی باید با محدودیت هایی انجام شود بنابراین شرکت انارستان سیمکارت هایی ویژه کودکان و نوجوانان تهیه کرده است تا این افراد بتوانند در فضای مجازی بدون وجود تهدید حضور داشته باشند. ابوالفضل محمودی عضو هیات مدیره انارستان در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کارکرد انارستان بیشتر توضیح می دهد.

انارستان تاکنون چه تعداد سیمکارت توزیع کرده است؟

حدود یک میلیون و 500هزار سیمکارت کودک و نوجوان از طریق 3000 نمایندگی واگذار شده‌ است که تلاش می کنیم در صورت همکاری اپراتورهای همراه این آمار تا سال آینده به دو برابر افزایش یابد. نحوه فعالسازی این سیمکارتها از طریق ارسال عدد 220 به شماره 30006860 یا مراجعه به دفاتر و نمایندگان انارستان است، البته رایگان شدن ترافیک استفاده از سرویس های انارستان از جمله برنامه‌های آتی ماست.

آیا برنامه انارستان به کودکان محدود می شود یا برای والدین آنها نیز برنامه دارد؟

بزودی اپلیکیشن «خانواده من» برای والدین و دانش‌آموزان روی این سیمکارت‌ها فعال می‌شود که امکانات آن برای قاعده مند کردن استفاده کودکان از فضای مجازی با انتخاب پدر یا مادر است که بر اساس سلایق خود خانواده انجام می شود که فراتر از یک اپ است.

سیمکارت انارستان چند وب‌سایت را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد؟

یکی از برنامه‌های کلیدی ما در انارستان علاوه بر ارایه خدمات مکالمه و پیامک، ایجاد شرایط عادلانه بهره‌مندی از اینترنت برای کودکان و نوجوانان است تا در کنار آموزش، بستر مناسب سرگرمی‌های برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود. سیمکارت انارستان، درگاهی به سوی سرویس‌های ویژه کودک و نوجوان است. از طریق اینترنت این سیمکارت، می توان به مجموعه ای بالغ بر 70 هزار وب‎سایت مناسب کودک و نوجوان دسترسی یافت

شرکت شما روی پروژه ADSL  کودکان کار می‌کند، درباره این طرح توضیح دهید.

با توجه به اینکه گیم‌های آنلاین و مشاهده ویدئو نیاز به سرعت و حجم بالای اینترنت دارند، برای دسترسی کودکان و نوجوانان اینترنت بر بستر ADSL مخابرات ایران را با نام «رمانت» راه‌اندازی کرده‌ایم که درحال حاضر در تعدادی از مناطق منتخب استان تهران اجرا شده است که طبق برنامه و در صورت همکاری مخابرات، به سایر مناطق و استان‌های کشور گسترش می یابد. «رمانت» انارستان طبق بررسی شورایی از  نخبگانی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان، وب‌سایت‌های مناسب کودکان و نوجوانان را گزینش می کند بنابراین فضای امن در اختیار آنها قرار می گیرد. انتظار می‎رود این سرویس نیز با توجه به اهمیت و ضرورتهای حضور کودک و نوجوان در فضای مجازی و با توجه به تحقیقات و فعالیتهایی که انارستان در این خصوص دارد، برای افزایش سرعت تجاری سازی، مورد توجه مخابرات قرار گیرد.

انارستان در حوزه معلمان و دانش آموزان چه اقداماتی انجام داده است؟

بر اساس نیازسنجی مبتنی بر تحقیقات، یک شبکه اجتماعی بر دو بستر وب و اپلیکیشن برای اجرا در سطح مدارس آماده کرده‌ایم. در این شبکه اجتماعی، معلمان می‌توانند دانش‌آموزان کلاس خود را مشخص، تکالیف درسی و سایر محتواهای لازم برای ارسال به دانش‌آموزان را ارایه کنند و تکالیف انجام شده را از دانش‌آموزان دریافت کنند. معلم، دانش‌آموز و اولیا سه رکن محوری ساختار ارتباطی این شبکه اجتماعی هستند.

انارستان در حوزه والدین و کودکان چه برنامه هایی دارد؟

سرویس «چی خوبه» برای پاسخگویی به پدران و مادرانی است که در ۶ حوزه مختلف فیلم ‌و کارتون(انیمیشن)، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، بازی‌های حرکتی یا فیزیکی، کتاب، وب‌سایت‌ها یا پایگاه‌های اینترنتی به دنبال گزینه‌های مناسب برای فرزندان خود هستند.این سرویس با توجه به گرایش‌های خاص کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی مختلف و متناسب با جنسیت‌ آنها به پایش، گزینش و دسته‌بندی این زمینه‌های موضوعی می‌پردازد تا بهترین سرگرمی‌های سازنده و جذاب را برای رشد و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان شناسایی و معرفی کند، این سرویس از طریق وب و اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران است.

نحوه کارکرد تبلت های ویژه کودکان و نوجوانان چگونه است؟

تبلت‌های 7 و 8 اینچی «نارتب» (تبلت خاص کودک و نوجوان) در مدلهای مختلف به بازار عرضه شده است. خانواده‌ها از طریق قابلیت‌های اختصاصی این تبلت‌ها، براحتی می‌توانند نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی را قاعده مند و مدیریت کنند.  تبلت «نارتب» مشابه تبلت‌های دیگر است اما در آن انواع محتوای مناسب کودک و نوجوان و همچنین امکان مدیریت والدین بر نحوه استفاده فرزندان از تبلت و فضای مجازی وجود دارد. در بسته بندی تبلت‌های «نارتب» و در کنار اشتراک یکساله آنتی ویروس بیت‌دیفندر و نرم‌افزار منحصربفرد اکتشافات علوم  LaCamera، یک سیمکارت کودک و نوجوان انارستانی هم وجود دارد که والدین باید با شناسنامه فرزند خود آن را فعال کنند. در تبلت‌های نارتب هیچ محدودیتی برای استفاده از سیمکارت‌های‌ دیگر اپراتورها اعمال نشده است. این محصول را در کل کشور از طریق مغازه های معتبر و نمایندگی و همچنین فروشگاه های دیجیتالی می‎توان خرید کرد.

منبع: ایلنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار